Ralph Lauren

Smart fitting rooms

In de nieuwe global flagshipstore van Ralph Lauren aan 5th Avenue in New York staat gemak voor de klant centraal. De acht paskamers zijn voorzien van interactieve passpiegels waarmee je medewerkers kunt aansturen om kleding in andere kleuren, maten of modellen naar je paskamer te brengen. Ook kun je het licht in de paskamer aanpassen naar Fifth Avenue Daylight, East Hampton Sunset en Evening at the Polo Bar. Zo wordt kleding passen nog comfortabel!

15.11.2016 | 3636 x bekeken

Retailtechnologie

Zo werkt het. Als je de paskamer binnenkomt met de kleding die je wil passen, staat op de spiegel een hologram van het Polo Ralph Lauren logo weergegeven en schijnt zacht licht vanachter de spiegel. Je wordt direct uitgenodigd het licht aan te passen en kennis te maken met de nieuwe ervaring van een interactieve passpiegel.

Nadat je het licht naar jouw wens hebt aangepast, toont de spiegel foto’s van de kledingstukken die je mee de paskamer hebt in genomen, deze zijn voorzien van RFID-tags. Je ziet op de spiegel ook de voorraad van die kleur en maat, en door een stylist aanbevolen items die bij jouw gekozen kledingstukken passen. Als je een andere maat nodig hebt, of een van de aanbevolen items wil proberen, dan kun je via de spiegel communiceren met een verkoper. Hij of zij ontvangt jouw bericht op een iPad en kan vervolgens direct reageren met een tekstberichtje dat op jouw passpiegel verschijnt. Hierbij krijg je ook de naam en foto van de verkoper te zien.

Als je klaar bent met passen geef je je telefoonnummer in op het scherm en ontvang je een berichtje op je telefoon met daarin een link naar alle items, zodat je ze direct in de winkel of later online kunt kopen.

De interactieve passpiegels zijn ontwikkeld door Oak Labs en genereren waardevolle data, zoals hoe lang blijft een klant in de paskamer, hoeveel items nemen ze mee in de paskamer en de conversie van de items.