Rockar

Traditionele bezoekcijfers worden in één dag gebroken

Even snel online een auto bestellen was een paar jaar geleden ondenkbaar. Toch gebeurt het en zou het weleens de aankoopwijze van de toekomst kunnen zijn. Rockar is ’s werelds eerste digitale automotive retailervaring is er op gericht om de traditionele aankoopwijze te doorbreken. Doordeweeks komen er zo’n 500 bezoekers en in het weekend zelfs 900 tot 1.100! Ongekend als je nagaat dat een traditionele dealer zo’n 750 ‘koop geïnteresseerde’ bezoekers per jaar ontvangt…

14.12.2015 | 1348 x bekeken

Autoshoppen in de shoppingmall

Traditionele verkoop is wat Rockar betreft passé. Zelf kiest de pionierende autoretailer voor digitale showrooms zonder verkopers in drukbezochte winkelcentra. Met een digitale autoshowroom biedt Rockar klanten de mogelijkheid om Hyundai te ontdekken zoals ze dat online zouden doen. Op twee modellen na zijn er in de showroom daarom ook geen fysieke auto’s te vinden. Het kiezen van een auto wordt bij Rockar door interactieve bedieningspanelen, die door de winkels verspreid zijn, steeds persoonlijker. Met de interactieve panelen is het namelijk mogelijk om automodellen tot in de kleinste details te customizen.

Door de opdringende autoverkoper in de digitale showroom te mijden wordt een showroombezoek een stuk relaxter. Omdat klanten bij het kopen van een auto toch vaak wel vragen hebben zijn Rockar Angels ingezet. Rockar Angels helpen klanten met de bediening van de interactieve panelen of met het boeken van services als ‘YouDrive’, de vervanger voor de traditionele testrit.

Je zou denken dat het maken van een proefrit lastig is door de locatiekeuze. Maar niets is minder waar want Rockar heeft hier een slimme oplossing voor bedacht. In de parkeergarage van het winkelcentrum is namelijk het Rockar Experience Centre gebouwd. Hier kunnen klanten auto’s voor een testrit oppikken, hun auto inleveren voor een servicebeurt of de online bestelde auto ophalen. Zoals je ziet is aan alles gedacht en mocht er iets veranderen? Dan veranderd Rockar toch gewoon mee. Met zo’n responsive store concept weet Rockar continu van nu te zijn.