Roots

Roots Enhanced Experience

Met een nieuwe brandstore in Toronto speelt Roots, een Canadees lifestylemerk, in op de trends van nu. Roots Enhanced Experience is met 500 m2 twee keer groter dan zijn vorige locatie in de Canadese stad. Het lifestylemerk koos niet alleen voor een gloednieuw interieur, maar ook voor een verbetering van de klantervaring. Zo is er de ‘Customization Workshop’ waar je klassieke producten van het merk digitaal kunt customizen.

05.10.2017 | 3256 x bekeken

Trends van nu

Roots Enhanced Experience heeft veel te bieden. De ‘Lounge’ is een plek waar je telefoons kunt opladen onder het genot van liveoptredens en interactieve luistersessies. Verder wordt e-commerce met de fysieke winkelervaring verenigd in de ‘Endless Aisle’. Klanten hebben daar de mogelijkheid om te bladeren door de complete collectie van Roots.com, online bestellingen te plaatsen, bestellingen op te halen en uit te proberen.

De ‘Customization Workshop’ is de eyecatcher van de brandstore. Binnen deze interactieve, creatieve ruimte vind je voorbeelden voor het digitaal customizen van Roots’ klassieke producten. Denk aan The Award Jacket, The Student Pack, The Small Banff Bag en The Downtown Tote. De ‘Customization Workshop’ is digitaal verbonden met de Roots Leather Factory, waardoor ontwerpen direct in de fabriek gerealiseerd kunnen worden.

Heritage
Binnen de brandstore heeft Roots’ heritage een belangrijke rol gekregen. Denk aan het originele Roots-logo uit de eerste flagshipstore, de machine waarmee de eerste hielschoen van het merk werd vervaardigd en een reeks replica’s van The Awards Jackets, gedragen door grote internationale sterren.

Fotografie door Roots en StyleDemocracy.