Op díe fiets

Bij ROSE BIKETOWN stap je een futuristische fietswinkel binnen. Net als op hun website kun je in de winkel met virtuele configuratie jouw ideale fiets helemaal zelf samenstellen. En als je wil helpt één van de professionele adviseurs je hierbij. De configuratie van je droomfiets zie je vervolgens op een groot scherm voor je. Een goed praktijkvoorbeeld waarbij on- en offline verkoop met digitale media naadloos in elkaar over gaan.

08.02.2016 | 1887 x bekeken

Onderzoek online, aankoop offline

Hoewel onderzoek naar een nieuwe sportfiets online start, eindigt de shopexperience vaak in de winkel. Optimale klantbediening en beleving zijn hier essentieel en ROSE BIKETOWN heeft deze functies meerwaarde gegeven door het ook nog eens ‘fun’ te maken.

Service staat bij ROSE BIKETOWN hoog in het vaandel. Zo wordt jouw e-bike tijdens een onderhoudsbeurt altijd van de nieuwste updates voorzien zonder dat je hiernaar hoeft te vragen. Afspraken kun je zelf online inplannen waardoor je niet onnodig hoeft te wachten. En je kunt een 3D-voetmeting laten doen waarbij jouw gegevens worden opgeslagen in je online account, zodat je voortaan vanuit je luie stoel online fietsschoenen kunt passen en kopen. Meer dan 5.000 klanten hebben inmiddels gebruikgemaakt van deze tool.

In het verzorgingsgebied München heeft ROSE sinds de opening van de BIKETOWN meer dan twee keer zoveel fietsen verkocht dan voorheen alleen via de online shop.