De conceptstore is ontworpen door interieurdesignbureau Masqeuspacio en bestaat uit 200m2, verdeeld in secties voor iedere collectie. Iedere ruimte heeft eigenzinnige, interactieve functies waardoor je wordt verleid om in Rubio’s universum te duiken. Zelfs als je voorbij de winkel loopt, word je getriggerd om door het kijkgaatje in de muur stiekem naar binnen te gluren. Als je naar binnen gaat kom je felgele en blauwe neonreclames tegen die je leiden naar een tafel met wiskunde, schrijf- en leeswerkboeken. Verderop in de winkel kom je bij de ‘tunnel van kleur’, waar je de geschiedenis van Rubio kunt bekijken en er is een ’tijdmachine’ waar je gebruikt kunt maken van een augmented reality bril. In de pop-up store is het ook mogelijk om rekensommen te oefenen en je handschrift te verbeteren Door roterende planken die je zelf om kunt draaien kun je steeds een nieuwe som creëren en op een grote glazen wand kun je met een stift steeds weer opnieuw je handschrift uit proberen. Het traditionele leren met schoolboeken en schoolborden wordt in deze interactieve pop-up store perfect gecombineerd met de digitale ontwikkelingen die te zien zijn in het onderwijs en in de toekomst een grotere rol gaan spelen.