Ultimate running store

Run2Day heeft goed begrepen dat de consument van vandaag op zoek is naar herkenning. Om in een overvolle markt op te vallen heeft Run2Day samen met Nike haar winkel zo vernieuwd dat het voor Rotterdammers, door lokale adapties zoals de herkenbare Maastunnelbankjes en kledingrekken en winkelpui in de herkenbare jaren ’50 Dudokstijl, voelt als thuiskomen.

23.11.2015 | 2444 x bekeken

Winkel van de klant

Zien, voelen, testen, beleven en sfeer proeven wordt door Run2Day in de praktijk letterlijk toegepast. Op iedere vierkante meter is het in de vernieuwde winkel mogelijk om hardlopen ultiem te beleven. Dit zit hem vooral in herkenningspunten waar je als hardloper dagelijks mee te maken hebt. Zo is de winkel onder andere voorzien van een klinker-, beton- en asfaltondergrond. Maar er zijn ook typisch Rotterdamse interieurelementen zoals de kenmerkende witte en groene tegels uit de Maastunnel of de herkenbare jaren ’50 Dudokstijl gebruikt. Met de vernieuwing van de identiteit en het interieur is het filiaal écht Rotterdams te noemen. Daardoor ook een leerzaam voorbeeld van lokale marktadaptatie. Toch wil Run2Day niet alleen die ene winkel zijn die de Rotterdamse markt zo goed begrijpt. Als hardloopspeciaalzaak is er namelijk de ambitie om door te groeien tot autoriteit op hardloopgebied. De service loopanalyse heeft daarom een prominente plek in de winkel gekregen.

Oud in een nieuw jasje
In haar vernieuwde hardloopwinkel presenteert Run2Day dé nieuwste technische snufjes. In plaats van rommelige instore communicatie zijn er bijvoorbeeld videowalls geplaatst. Dit creëert voor de klant een visuele rust. Toch grijpt Run2Day ook graag terug naar een stukje van vroeger. Een historische tijdlijn visualiseert daarom het verhaal van hardloopmerken, hardlopen in Rotterdam en lokale hardloophelden. Door adaptie van de lokale markt, specialisme en een op de klant gefocuste winkelroute is Run2Day weer de speciaalzaak die ze vroeger was.