3D body scanning app

Het modemerk van zangeres Rihanna, Savage X Fenty, heeft de eerste fysieke kledingwinkel geopend. De kledingwinkel is gevestigd in het winkelcentrum Fashion Show Mall in Las Vegas. In de winkel kun je interactieve ervaringen en instagrammable foto’s maken. Er wordt gebruikgemaakt van technologische innovaties die in lijn zijn met de merkwaarden van Savage X Fenty.

08.02.2022 | 4329 x bekeken

© Savage X Fenty
© Savage X Fenty

Diversiteit en inclusiviteit

In het winkelcentrum zie je de paarse gloed afkomstig uit de winkel al van een afstand. Door het gebruik van de kleuren wil het kledingmerk een modeshow naar de fysieke winkel brengen. Het kledingmerk staat bekend om de toewijding aan diversiteit. De kleding is beschikbaar van maat XS tot XXXL. Ook in de winkels komt diversiteit naar voren. Een van de unieke elementen in de winkel zijn de etalagepoppen die het silhouet van echte lichamen nabootsen, om diversiteit en inclusiviteit te bevorderen. Sommige mannequins zijn gemaakt op basis van een 3D-scan van verschillende mannelijke en vrouwelijke modellen. Op deze manier kan je jezelf in de winkel herkennen.

In de paskamers hangen digitale schermen, zodat je prijzen en informatie van de producten kan opzoeken. Om de juiste maat van de kleding te vinden is Savage X Fenty een samenwerking aangegaan met FIT:MATCH, voor het ontwikkelen van een exclusieve app. De app maakt gebruik van body scanning en AR-technologie, waarmee je aanbevelingen ontvangt over welke maat het beste bij jou past. Deze methode is de eerste in zijn soort om lingeriematen op te meten en heet: Fit Xperience.

© Savage X Fenty
© Savage X Fenty
© Savage X Fenty
© Savage X Fenty