Unieke merkbeleving bij House of Schwarzkopf

Schwarzkopf heeft de nieuwe flagship store geopend: ‘House of Schwarzkopf’. Deze interactieve winkel is geopend in Berlijn, de plaats waar het haarverzorgingsbedrijf in 1898 is opgericht. Met deze winkel wil het bedrijf je een unieke merkbeleving laten ervaren. In de winkel kun je exclusieve producten kopen, heb je de mogelijkheid tot het krijgen van stijladviezen en kun je naar de kapper gaan.  

13.10.2021 | 1416 x bekeken

© Schwarzkopf
© Schwarzkopf

Interactie staat centraal

Als je House of Schwarzkopf binnenloopt zie je aan de rechterkant een scherm waarop je de geschiedenis van het merk ontdekt. Om voor een unieke winkelervaring te zorgen zijn diverse interactieve elementen toegevoegd. Via spiegels met AR-technologie kun je nieuwe haarstijlen en -kleuren uitproberen, zo ervaar je hoe een ander kapsel je staat zonder dat er een schaar is gebruikt. Als je jezelf omdraait zie je een tafel, waar je kennis maakt met de verschillende geuren van het merk. Verderop in de winkel kun je jezelf in de schijnwerpers zetten in de speciale selfie-ruimte. Ook kun je producten personaliseren, door zelf een fles te kiezen en een eigen logo te ontwerpen.

Als je de trap oploopt naar de eerste verdieping kom je in The Salon Above. Dit is een salon waar je een premium haarbehandeling kunt ondergaan, om je haren te stijlen, kleuren of knippen. In de salon kun je ook een haaranalyse krijgen, waarbij je uitleg krijgt over hoe je producten kunt combineren en mixen. Met de samensmelting van winkelen, productbeleving en vakmanschap streeft de salon een innovatief en holistisch concept na.

© Schwarzkopf
© Schwarzkopf
© Schwarzkopf
© Schwarzkopf