Seat

Autoretailen van nu

De manier waarop we auto’s kopen is aan het veranderen en locatie is daarbij misschien wel de grootste verandering. Zo bracht Audi City in 2012 een ware revolutie teweeg met een showroom in hartje Londen, opende Tesla in 2013 een winkel in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam en schreven we onlangs over de digitale showrooms van autodealer Rockar. Ook SEAT gaat mee in het autoretailen van nu met een digitale showroom in Lakeside shopping mall.

07.12.2016 | 890 x bekeken

Showroom van 150 m2

Het nieuwe retailconcept van SEAT in Essex is de wereldprimeur voor het Spaanse automerk. De showroom van 150 m2 zit vol digital signage en touch screen technologie. Er zijn interactieve digitale hubs, vijf videowalls en vier grote displayschermen. Net als de overige digitale showrooms die we noemden, heeft SEAT een no hard sell omgeving gecreëerd, waar consumenten geheel vrijblijvend kunnen browsen, maar ook ter plekke de koop kunnen sluiten inclusief financiering.

Je kunt drie modellen bewonderen in de showroom. Wil je een testrit doen in één van deze auto’s of één van de andere de 16 SEAT-modellen, dan kun je meteen terecht bij het Outdoor Experience Centre in de buurt.