Sephora Studio bevat enkele nieuwe digitale features. Zo kunnen klanten online bestellingen plaatsen in de studio en dezelfde dag de bestellingen ophalen. Kassa’s hebben plaatsgemaakt voor smartphones waarmee verkopers de betalingen afhandelen. Verder kunnen klanten foto’s laten maken bij acht ‘Makeup Stations’. De foto’s en informatie over de geteste producten worden vervolgens doorgestuurd naar het Sephora-profiel van de klant. Met de laatstgenoemde feature creëert Sephora een betekenisvolle connectie tussen de klant en het merk.
Lokale adaptie
Enkele kenmerken van Sephora’s branding konden niet missen in de mini street store. Denk aan de welbekende zwart- en wittinten. Echter, Sephora Studio wil zich aanpassen aan het straatbeeld: “to blend into its local”. Klanten worden dan ook verwelkomd met ‘Hello Newbury Street’ op de marmeren vloer. Verder zijn de muren afgestemd op de architectuur van de straat.
Binnenkort verovert Sephora Studio meerdere winkelstraten in de Verenigde Staten, onder meer Williamsburg in Brooklyn, Hoboken in New Jersey, en Washington D.C.
Fotografie door Richard Cadan/Richard Cadan Photography.