Hoewel de Australische retailer sinds de start alleen online aanwezig was, wint zij nu ook offline terrein. Zo heeft Shoes of Prey in 2013 haar allereerste shop-in-shop boutique binnen het Australische warenhuis David Jones geopend. En volgden er al snel meer bij onder andere Nordstrom.
Shop-in-shops van een Shoes of Prey zijn te herkennen aan het abstracte winkeldesign met een enorm bloemsculptuur vol schoenen. Maar waar het in de winkel voornamelijk om draait, is de creativiteit van eigen klanten. Daarom worden in de shop-in-shops schoenen gepresenteerd die in samenwerking met designers zijn gemaakt, maar ook ontwerpen van eigen klanten.
Als vanzelfsprekend is het ontwerpproces onderdeel van de boutique. Het ontwerpen zelf wordt gepresenteerd als eenvoudig en leuk. Op de ontwerptafel(s) zijn iPads te vinden die klanten kunnen gebruiken om schoenen te ontwerpen. Met behulp van de ‘Shoes of Prey 3D designer’ kiezen klanten zelf de vorm, kleur, materialen en hakhoogte van de schoenen. Om ook gevoel en beeld bij het ontwerp te krijgen liggen er binnen handbereik meer dan 170 materiaalstalen! De eerste stappen voor uniciteit worden met dit concept door de Australische schoenretailer gezet…