Optimaliseren van de ultieme zitbeleving

Het doel van de flagshipstore van SIDIZ is het creëren van een 'Sitting Experience'. Volgens SIDIZ komt dit voort uit het besef dat we op stoelen zitten om te werken, te studeren, te gamen en te ontspannen; we zitten het grootste gedeelte van de dag. Het merk wil deze dagelijkse ervaring voor de gebruikers optimaliseren en laat dit terugkomen via store design; in de winkel focussen ze zich juist op de rationele beleving in plaats van de emotionele.

16.03.2023 | ... x bekeken

© Yongjoon Choi
© Yongjoon Choi

Uiterlijk van een klaslokaal

Het uiterlijk van de winkel doet je denken aan een klaslokaal. In een ruimte omgeven door een zilverkleurig gordijn staan twaalf stoelen van het zitmerk in twee rijen opgesteld. Alle stoelen zijn gericht op een grote mediawand met visuele displays en achtergrondmuziek; net als in een klaslokaal.

Met een dergelijke indeling van de ruimte worden klanten aangemoedigd om te onthaasten en uitgebreid de tijd te nemen om het ontwerp te kiezen dat het beste past bij hun individuele lichaamstype en smaak. Op deze manier speelt SIDIZ in op Perfect Personalization, waarbij de individuele eisen van de klant centraal staan. Bij elke stoel staat een bureau met een scherm waarop veel informatieve data over de SIDIZ-stoel in kwestie te vinden is. Op deze manier kunnen klanten advies krijgen over hun houding, maar ook productspecifieke functies en stijlen opzoeken. Ook kunnen ze via dit scherm een bestelling plaatsen. Zo faciliteert SIDIZ alles om tot de juiste match tussen klant en stoel te komen.

© Yongjoon Choi
© Yongjoon Choi
© Yongjoon Choi
© Yongjoon Choi