St. Ives

Mixing Bar

Een pop-up store is geen nieuw fenomeen. St. Ives Mixing Bar in New York’s Soho is wel één van de weinige pop-up stores die zich aanpast aan de persoonlijke wensen van de klant. Je kunt er namelijk ingrediënten van Unilever’s huidverzorgingsmerk mixen tot een persoonlijke face scrub of bodylotion. Er zijn meer dan 50 combinaties mogelijk. St. Ives wilde een ruimte creëren waar met name millennials kunnen interacten met het merk. Millennials zoeken namelijk naar ervaringen, niet alleen producten.

04.10.2017 | 3296 x bekeken

Interactie met de klant

Elk aspect in de St. Ives Mixing Bar is ontworpen om millennials te laten interacten met St. Ives. Je kunt onder meer Instagram-waardige foto’s maken in een photobooth vol met abrikozen; de scrub met abrikozen is één van de bestsellers van het huidverzorgingsmerk. Verder krijg je de mogelijkheid om de klassieke producten van het merk te testen in het ‘wastafelstation’. Uit deze ervaring kun je inspiratie halen voor een persoonlijke face scrub of bodylotion.

St. Ives laat klanten een bestelformulier invullen waarop ze ingrediënten voor een persoonlijke face scrub of bodylotion kunnen aangeven. Vervolgens word je gekoppeld aan een medewerker die jou meer leert over de geselecteerde ingrediënten, de ingrediënten mixt en het product personaliseert door jouw naam op het label te noteren.

Data-analyse
Zowel de klant als het merk zelf profiteert van het nieuwe experiment van St. Ives. Het huidverzorgingsmerk identificeert via deze weg de ingrediënten die klanten het vaakst selecteren voor een persoonlijke face scrub of bodylotion. Het merk gebruikt deze gegevens voor de creatie van toekomstige producten. Verder noteren klanten contactgegevens op het bestelformulier en beantwoorden ze vragen over eventuele huidklachten, het gebruik van huidverzorgingsproducten en de winkels waar ze de producten kopen. Met deze gegevens kan St. Ives meer diepgaande gesprekken voeren met de klant.

Fotografie door Ganter Group.