Koffietheater

De flagshipstore van Starbucks in hartje Seattle is veel meer dan een koffiezaak. Bij deze Starbucks kun je namelijk het volledige brandproces van de koffie zien: van koffieboon tot aan koffiekopje. Hiermee wil de koffiebarketen een overweldigende demonstratie geven van het maken van koffie. Bovendien nodigt het koffietheater klanten uit om de interactie aan te gaan met de branders en baristas. Hiermee wordt de kunst van het branden van Starbucks-koffie met iedereen gedeeld.

09.05.2016 | 3253 x bekeken

Een ode aan koffie

In het 1400 m2 grote pand, vind je alles wat met het brandproces van de Starbucks-koffie te maken heeft. Een branderij, proeverij en koffiezaak creëren de unieke beleving. Het filiaal wordt ook wel de Willy Wonka-fabriek van de koffie genoemd. Hiermee bewijst Starbucks dat er zoveel meer mogelijk is in een fysieke winkel dan er tot nu toe te zien is. Naast het bekijken van het brandproces tijdens je kop koffie, kun je ook koffiecursussen volgen en de unieke Reserve-koffie drinken. Dit is het premiummerk van Starbucks, dat de komende jaren moet verdubbelen in aanbod door gelijke branderijen. In 2018 wordt zelfs een 1900 m2 grote winkel geopend in New York.