Starbucks

De espressoshot-versie van de winkelervaring waar Starbucks om bekend staat…

Eind april opende Starbucks zijn nieuwste conceptstore op Wallstreet, aan de overkant van de New York Stock Exchange. Het is een highly stressed area waar iedereen enorme haast heeft, daarom is het nieuwste Starbucks concept zorgvuldig ontworpen om klanten zo soepel en snel mogelijk te kunnen bedienen. Voor klanten on-the-go, die van hoge kwaliteit Starbucks producten in een prachtige omgeving houden.

15.06.2015 | 1541 x bekeken

Een beperkt menu en geen zitplaatsen

De winkel van 50 m2 is ontworpen door het eigen designteam van Starbucks. De kleine ruimte is zo open mogelijk gehouden zodat communicatie met klanten vanaf elk punt in de ruimte mogelijk is. Er zijn geen zitplaatsen en het menu is beperkt tot producten die snel kunnen worden gemaakt – dus geen frappuccinos.

Optimaal koffiebestelproces
Bij binnenkomst worden klanten in het midden van de winkel begroet door een Starbucks werknemer die bestellingen opneemt met een handheld apparaat. Vervolgens betalen klanten aan de balie, halen hun drankje en vertrekken via een andere deur. De winkel maakt ook gebruik van Starbucks app voor het bestellen en vooraf betalen, om koffiebestelproces nog verder te versnellen.

Starbucks is van plan om in 2015 nog vier van dit soort express-stores te openen in Manhattan, als onderdeel van dit proefproject.