Dynamisch concept

Het is een bizar idee om je winkel elke 4 tot 8 weken te veranderen, maar STORY doet het… Dit pionierende concept, geïnspireerd op een magazine, verandert met de snelheid van een galerij en verkoopt er natuurlijk producten zoals je van een traditionele winkel gewend bent.

18.08.2015 | ... x bekeken

STORY
STORY
STORY
STORY
STORY

Continue story telling

STORY is ontstaan met het idee om de krachten van media en retail te combineren. Het feit dat deze combinatie er nog niet is vond oprichter Rachel Shechtman opmerkelijk maar ook een buitenkans. Met media vertel je immers verhalen en met retail wil je verhalen verkopen.

In elke nieuwe ‘editie’ van STORY draait het om het vertellen en beleven van nieuwe verhalen. Hoewel menig retailer het er benauwd van zou krijgen, verandert om de 4 tot 8 weken de gehele winkel drastisch. Neem als voorbeeld het verhaal ‘Well Being’. Binnen dit verhaal gaat het om meer dan sporten en superfoods alleen. Zo is het doel om een gedachteverandering teweeg te brengen bij de doelgroep. Omdat de doelgroep zo breed is, is het een voorwaarde dat elke leeftijd door het interieur/exterieur getriggerd wordt. Hierdoor worden ‘met thema matchende’ merken uitgedaagd om producten op een originele wijze te presenteren.

Waar het met dit concept eigenlijk op neer komt, is dat er altijd wel wat te beleven is. Zo kan je als passant geïnspireerd raken door de pui die als cover fungeert zoals we die van tijdschriften kennen. Enthousiast raken door het editorialelement dat staat voor de unieke koopwaar en/of events. Of geprikkeld worden door advertenties in de vorm van illustraties en gesponsorde teksten om koopwaar te promoten.

STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY
STORY