Een nieuw winkelconcept

Swarovski zet met de opening van een winkel in Milaan de toon voor de uitrol van een nieuw winkelconcept. De komende tijd gaat de Oostenrijkse juwelier 27 winkels wereldwijd ombouwen tot soortgelijke Instant Wonder Stores. Swarovski noemt de winkels ‘kristallen paradijzen waarvan je zin krijgt om op ontdekking te gaan’. De monochroom goudgele winkel is duidelijk iets anders dan wat we gewend zijn van het merk.  

05.03.2021 | 98 x bekeken

© Alessandro Saletta, DSL Studio
© Alessandro Saletta, DSL Studio

Compartimenten en metallic beelden

De winkel heeft geen traditionele productpresentatie. Elk item heeft een eigen mini-compartiment. Tussen het assortiment staan grote koper- en goudkleurige vrouwentorso’s die Swarovski juwelen dragen. Het winkelconcept komt van de hand van de nieuwe creatief directeur Giovanna Engelbert. Ook het logo is door haar aangepast. De bekende zwaan is herontworpen en is zo gedraaid zodat het lijkt alsof deze je aankijkt.

© Alessandro Saletta, DSL Studio
© Alessandro Saletta, DSL Studio
© Alessandro Saletta, DSL Studio