Focus op woon- en huis gerelateerde producten

De Chinese e-commerce gigant Taobao, onderdeel van Alibaba, heeft afgelopen maand zijn eerste fysieke winkel geopend in een recent geopend winkelcentrum in Singapore. Op maar liefst 6.000 vierkante meter verkoopt Taobao meer dan 300 producten, waarvan 80% woon- en huisgerelateerd is. Deze categorie is namelijk de snelst groeiende categorie op Toabao in Singapore. De winkel is tevens voorzien van een aantal technologische snufjes.

31.10.2019 | 553 x bekeken

Retailtechnologie

Zo zijn er virtual reality tools te vinden die de klant de mogelijk bieden producten in eigen huis te visualiseren, een technologie die steeds vaker te zien is in de woonsector. Klanten kunnen kleinere producten direct in de Taobao winkel kopen en meenemen. Grotere items, zoals banken en tafels, kunnen online besteld worden door in de winkel de QR code van het product te scannen. Deze items worden dan later thuisbezorgd. Ook kunnen klanten hun online bestelde artikelen in de winkel ophalen.

Naar aanleiding van twee eerdere pop-up winkels, besloot Taobao om dit keer een blijvende winkel te openen. Met de winkel wil de e-commerce gigant klanten de mogelijkheid geven producten eerst te voelen en zien voordat ze overgaan op kopen. Taobao verleent klanten op deze manier een extra service en speelt in op een offline element dat vaak gemist wordt in online shoppen.