The Cool Hunter opent conceptstore

The Cool Hunter is van mening dat traditionele retailers geen beleving meer bieden. Daarom experimenteren ze zelf continu in hun innovatieve conceptstore. Een mix van duurzame architectuur, design, gadgets, lifestyle, fashion, reizen en popcultuur speelt hierin een hoofdrol. Opvallend is dat The Cool Hunter open blijft tot klanten niet meer geïnteresseerd zijn en dat de ‘offline’ winkel is ingezet als verlengstuk van ’s werelds grootste cultuur-designblog.

27.07.2015 | 1673 x bekeken

Saaie winkelbeleving verleden tijd

The Cool Hunter staat bekend als één van de grootste cultuur- en designblogs wereldwijd. Achter de zojuist geopende conceptstore in Melbourne zit dan ook niet een traditionele retailer, maar een online platform dat wereldwijd bepaalt wat trending is. Opmerkelijk is dat soortgelijke partijen steeds vaker hun merk op deze manier voor een bepaalde tijd offline uitbouwen of in de etalage zetten.

The Cool Hunter Store
De nieuwe conceptstore, met een grootte van 260 vierkante meter, bestaat deels uit een galerij en deels uit een winkelgedeelte. Net als het concept Hutspot in Amsterdam(link naar mustsee) is ook hier alles wat in het pand staat te koop. Zo wordt er onder andere kunst, verlichting, delicatessen, fashion accessoires en het interieur verkocht. De producten die in de conceptstore te krijgen zijn worden door The Cool Hunters bedacht en geproduceerd. Hierdoor zijn producten uniek en maakt het geen deel uit van massaproductie. Hoewel deze manier van produceren en verkoop The Cool Hunters meer tijd kost, is dat hen meer dan waard. Klanten worden hierdoor namelijk blij verrast en het unieke exclusieve karakter maakt het voor hen zo bijzonder dat ze met regelmaat terugkomen.