Data driven retail

Winkelcentrum Westfield opent deze zomer een week lang ‘The Trending Store’, een pop-up store gebaseerd op artificical intelligence. Iedere dag wordt het aanbod, dat bestaat uit kleding en accessoires, aangepast op wat die dag trending is op social media. Mooi voorbeeld van data driven retail. Alle opbrengsten van de pop-up store worden gedoneerd aan Save the Children. Hierdoor is je aankoop niet alleen trending, maar steun je er ook een goed doel mee.

15.07.2019 | 1403 x bekeken

Trending Vending Prize Machine

Bij binnenkomst worden live trendgegevens en visuele inspiratie zoals kleuren en hashtags door ultra HD-schermen weergegeven. Voor de gegevens worden meer dan drie miljard datapunten gebruikt en social mediaberichten geanalyseerd van meer dan 400.00 trendinnovators. De trendgegevens worden daarna doorgegeven aan stylisten die ervoor zorgen dat alle trending producten van die dag in de pop-up store terecht komen. De producten worden verzameld uit winkels die zich bevinden in Westfield. In de pop-up store was ook ‘Trending Vending Prize Machine’ aanwezig. Bij dit automaat geef je aan of je 5, 10, of 20 dollar wil doneren aan Save the Children in ruil voor een top trending prijs met een waarde tot 100 dollar.