FLOWERBX, vaak aangeduid als “fashion’s favorite”, wordt beschouwd als de meest favoriete bloemist onder de Europese mode-elites. Bekende klanten van het bedrijf zijn onder anderen Louis Vuitton en Dior. De bloemist heeft limited edition bloemstukken samengesteld die exclusief verkrijgbaar zijn bij Tiffany’s Flagship Next Door.
Het middelpunt van de pop-up winkel is een installatie in de vorm van een metro wagen. Vanuit deze installatie worden de bloemstukken verkocht. De metro is niet het enige stedelijke element. Opgebouwd uit honderden Tiffany-dozen, kunnen bezoekers zich vergapen aan het blauwe Empire State Building en de New Yorkse skyline van neon lichten. Samen met de oase van bloemen, krijgt de pop-up het gevoel van een stadstuin.
FLOWERBX biedt bezoekers de mogelijkheid om te winkelen via een menu met bloemstukken, potplanten in Tiffany-vazen en andere à la carte opties. Het aanbod bestaat onder anderen uit planten in sterling zilveren bloempotten, rozen in luxe ‘Tiffany-blauw’ kleurige vazen, en orchideeën in porseleinen potten die lijken op de populaire papieren beker van het merk. Bezoekers hebben echter ook de optie om zelf een bloemstuk samen te stellen, voor hun geliefde of zichzelf.
Deze pop-up past goed in de huidige ontwikkeling waarin steeds vaker tijdelijke samenwerkingen ontstaan tussen retailers die elkaar versterken en zo van meer betekenis zijn of een meer impactvolle beleving bieden.