Timberland

Tree Lab conceptstore

Elke zes weken verandert Timberland zijn Tree Lab conceptstore in de Prussia Mall (Philadelphia) van thema. Werkelijk alles in de winkel wordt aan het compleet nieuwe thema aangepast; de speciaal geselecteerde collectie, de gallerie-achtige indeling, de gehele communicatie. Zo experimenteert Timberland met de fysieke retailomgeving en geeft het shoppers een reden om steeds weer terug te komen. Het doel is om bezoekers elke keer weer te verrassen en met een nieuwe herinnering naar huis te laten gaan.

06.12.2017 | 1042 x bekeken

Thema’s als Streetology en Shevolution

Met het Streetology thema is de winkel gehuld in urban sferen en staan verschillende stijlen schoenen centraal waarmee je de stad onveilig kunt maken. En met het Shevolution thema stond de damescollectie in de schijnwerpers. Ook wordt aandacht besteed aan de duurzame comforttechnologieën die in elke schoen verborgen zit.

Tijdens je bezoek kun je alle producten uitproberen, terwijl je geniet van een lokaal gebrouwen biertje, of een flesje water dat op een dag kan worden gerecycled in Timberland schoenveters. Nog een insight: de Timberland Tree Lab winkel bevat 67% minder voorraad dan reguliere Timberland winkels.