Digitaal sportwalhalla

Tmall x Intersport in Beijing is een samenwerking tussen Alibaba’s e-commerceplatform en de Zwitserse sportgigant. De nieuwste technologieën maken de enorme winkel van 1300 m2 tot een digitaal sportwalhalla waar online en offline perfect met elkaar worden gecombineerd. Magic mirrors, een interactieve etalage en een augmented reality game zijn een aantal features die in het storeconcept zijn geïntegreerd om de klant een ultieme ervaring te geven.

19.07.2018 | 1593 x bekeken

Toekomst van retail

Met het nieuwe winkelconcept willen Intersport en Tmall een stap zetten richting de toekomst van retail. Wanneer je langs de etalage loopt, worden door middel van bewegingssensoren en op basis van geslacht en leeftijd direct gepersonaliseerde producten getoond via een groot interactief scherm. In de winkel kun je een AR-basketbalgame spelen en hiermee kortingscoupons winnen. De magic mirrors geven persoonlijk fashionadvies door bijpassende producten te adviseren en de smart shoe mirror voorziet je van informatie over de schoenen die je past. Ook kun je door de gehele collectie swipen op een groot interactief scherm en deze producten direct bestellen.

Geen zin om met tassen door Beijing te sjouwen? Alle producten zijn voorzien van een barcode die je kunt scannen en zo in je virtuele shopping bag plaatst. Wanneer je binnen een straal van 5 kilometer van de winkel woont, worden je aankopen binnen twee uur nog bezorgd. Is dit niet het geval dan hoef je ook niet lang te wachten, Tmall x Intersport belooft een next day delivery.