Van bezit naar gebruik

Toyota's nieuwste retailconcept Drive to Go in Tokyo is een mooi voorbeeld van fusion retail; in de retailomgeving wordt een showroom gecombineerd met een café en een verhuurservice. Toyota richt zich met dit nieuwe car sharing concept op de jonge bestuurder die wel een Toyota wil rijden, maar er geen wil bezitten. Daarnaast wil Toyota het autoverhuurproces net zo gemakkelijk maken als het kopen van een kop koffie, wat geheel past binnen de trend frictionless retail.

14.11.2017 | ... x bekeken

© Toyota
© Toyota
© Toyota
© Toyota

Moving people towards a better world

Het Drive to Go-concept van Toyota is niet nieuw in de automotive wereld. Zo testten BMW (DriveNow), Ford (Go-Drive) en Volkswagen (MOIA) eerder al car sharing concepten, omdat toegang tot een auto voor de jongere doelgroep tegenwoordig belangrijker is dan de eigendom ervan. Het bezitten van een auto is niet meer het statussymbool dat het ooit was en daar spelen automerken met nieuwe services in de showroom steeds beter op in.

Duurzaam
Het strakke interieur van Drive to Go straalt duurzaamheid uit door het gebruik van veel hout. Dit sluit goed aan bij de missie van Toyota: ‘Moving people towards a better world’. Er is een café waar je gezond fastfood en goede koffie kunt bestellen en bij de verhuurbalie kun je per uur of per dag een auto te huren. Heb je zin in een avontuurlijke trip, dan kun je er ook een complete kampeeruitrusting bij huren. Klanten worden uitgenodigd om met de hashtag #drivetogo hun ervaringen en avonturen te delen op social media.

© Toyota
© Toyota
© Toyota
© Toyota