Een ongewone gemakswinkel

Op de zesde verdieping van de Hyundai Department Store in Seoul is een nieuwe kassaloze gemakswinkel geopend, genaamd ‘Uncommon Store’. De ontwerpers hadden zich als doel gesteld om een ongewone buurtwinkel te creëren dat een retrogevoel oproept om zo de jongere Zuid-Koreaanse consument aan te spreken. Door de perzik- en zilverkleuren doet de winkel je eerder denken aan een cosmeticawinkel dan aan een gemakswinkel. Desondanks biedt Uncommon Store snacks, frisdranken en vers fruit van de plaatselijke supermarktketen en verkoopt ook artikelen zoals tandpasta en instantcamera’s.

23.07.2021 | 107 x bekeken

© Yongjoon Choi
© Yongjoon Choi

Gebruik van technologie

Consumenten kunnen voorafgaand aan een winkelbezoek een app downloaden en hun telefoon scannen bij de ingang. Vervolgens zijn consumenten vrij om de producten te pakken die ze nodig hebben. Door middel van machine learning, Internet of Things en andere technologieën is het mogelijk om de consumptiegewoonten van de klant bij te houden. Deze gegevens vormen het vertrekpunt van de winkelervaring die actief wordt zodra de klant de app scant om toegang te krijgen tot de winkel. Klanten kunnen hun verzamelde product(en) betalen via de betaalgegevens die aan de app gekoppeld zijn. Bij Uncommon Store kun je uitsluitend betalen via de app.

© Yongjoon Choi
© Yongjoon Choi
© Yongjoon Choi