Innovatieve Japanse fast retailer

Met een oppervlakte van ruim 8.250 vierkante meter is de UNIQLO flagshipstore de grootste retaillocatie aan de bekende Fifth Avenue in New York én de grootste UNIQLO winkel ter wereld. De indrukwekkende ruimte heeft 100 paskamers en 50 kassa’s, zodat de wachttijd altijd tot een minimum wordt beperkt. Kenmerkende elementen die de flagship stores van UNIQLO in wereldsteden als Shanghai en Londen karakteriseren zijn ook in New York aanwezig: rode LED-tickers, lichtbakken en midshop vitrines met ronddraaiende mannequins.

11.05.2017 | 1001 x bekeken

Klanten verleiden door nieuwe samenwerkingen

De mega-retailer probeert met nieuwe samenwerkingen klanten te verleiden om de winkel te bezoeken. Zo vind je op de tweede verdieping een Starbucks om tussen het shoppen door even rustig te genieten van een caramel Frappuccino. Het idee is dat hoe langer klanten in de winkel blijven, hoe meer ze gaan kopen. Nog unieker is dat UNIQLO in samenwerking met het nabijgelegen Museum of Modern Art een eigen collectie heeft gelanceerd: SPRZ. De collectie omvat zo’n 200 items met werk van kunstenaars als Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat en Keith Haring. UNIQLO sponsort momenteel MoMA’s gratis vrijdagavond toegang. Hiermee wil de Japanse fast retailer laten zien hoe belangrijk zij lokale samenwerking vindt.