Bij de inrichting van de winkel is goed nagedacht over het ontwerp. De winkel moet voorbijgangers uitnodigen om binnen te komen kijken, ook al hebben zij geen gerichte vraag of zijn ze niet verzekerd bij Univé. Om deze reden zit de winkel ook midden tussen de andere retailers. Vaak wordt verzekeren gezien als iets vervelends. In de winkel probeert Univé de klanten een prettig gevoel te geven. Er is bijvoorbeeld rekening gehouden met de verlichting en geur. Verzekeren wordt hierdoor op een positieve manier naar buiten gebracht. Technologie is een onderdeel in de nieuwe winkel. Via een VR-bril kunnen klanten in 3D-situaties beleven waar je goed verzekerd voor moet zijn. Je kan door een huis lopen en geconfronteerd worden met inbraakrisico’s.
Mensen die gerichte vragen hebben en willen sparren met een medewerker kunnen ook in de verzekeringswinkel terecht. Je kunt informatie krijgen over verschillende producten die de kans op risico beperken of voorkomen. Zo is er onder andere een router die beschermt tegen cyberincidenten die in de winkel wordt laten zien.