Tijdens de verbouwing tot supermarkt zijn originele kenmerken van het pand behouden. Een karakteristieke winkelomgeving met een bijzondere winkelervaring is hierdoor ontstaan. Toch heeft Waitrose dit resultaat niet alleen neergezet. De supermarktgigant heeft namelijk samengewerkt met het dagblad The Guardian. Binnen het nieuwe filiaal heeft ieder zijn eigen rol. Zo is The Guardian verantwoordelijk voor events en houdt Waitrose zich bezig met het draaiend houden van de supermarkt en de kookschool.
Dat Waitrose een kookschool aan haar concept toevoegt is niet nieuw. Dit is namelijk al de derde kookschool sinds 2010. Net als voorgaande kookscholen wordt ook deze ingezet voor diverse consumentenkookcursussen. Toch zijn er nog wel kleine verschillen met eerdere filialen. Zo is er nu naast een wijnbar ook een biertap in de supermarkt te vinden. Deze toevoeging is mogelijk gemaakt door een samenwerking met Camden Brewery. Door zich op deze manier aan andere merken en bedrijven te verbinden blijft Waitrose zich als supermarkt continu ontwikkelen.