Warby Parker

Amerikaanse voorloper van Ace & Tate

Warby Parker, voormalig pure player uit Amerika, is opgericht in 2010 vanuit een probleem. De oprichters ondervonden dat het aanschaffen van een bril een dure kostenpost is. Door het vermijden van de traditionele tussenhandel, het ontwerpen van brillen in eigen huis en het direct aangaan van interactie met de consument, hebben zij het mogelijk gemaakt brillen voor een betere prijs en kwaliteit aan te bieden. Vergelijkbaar met het Nederlandse concept Ace & Tate.

24.06.2015 | 2391 x bekeken

Uniek businessmodel

In de traditionele optiekmarkt zorgde Warby Parker met hun businessmodel voor de nodige opschudding. Zo verkoopt het bedrijf enkel brillen met een prijs van 95 dollar of 145 dollar. Onder andere door het prijsniveau groeide het bedrijf uit tot één van de grootste spelers in hun markt, maar dat is niet de enige reden. Warby Parker maakt het voor online shoppers in Amerika mogelijk om 5 brillen vrijblijvend 5 dagen lang thuis te proberen. Ook aan de offline shopper is gedacht, zo zijn er diverse prachtige winkels en showrooms van het optiekmerk in Amerika te vinden.