Extreme Weather Experience Room

Het Amerikaanse outdoormerk Woolrich maakt sinds 1830 jassen en parka’s van de allerhoogste kwaliteit. In de nieuwste flagshipstore in Milaan laat Woolrich zien dat de ruige outdoor haar grote inspiratiebron is. Daar kun je namelijk je nieuwe jas uitproberen onder extreme weersomstandigheden in de Extreme Weather Experience Room waar het -20 graden Celsius is. Hiermee geeft Woolrich betekenisvolle invulling aan de fysieke winkelomgeving.

23.11.2017 | ... x bekeken

© Woolrich
© Woolrich
© Woolrich
© Woolrich
© Woolrich

Differentiatie

Het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de nieuwe flagshipstore was om de fysieke winkelervaring te differentiëren van de online ervaring door een indrukwekkende offline interactie te bieden, en tegelijkertijd de online omgeving te integreren in de winkel.

Meerdere zones met verschillende functies
Klanten ontdekken de wereld van het merk Woolrich in de 700 m2 grote winkel, die bestaat uit meerdere zones met elk een eigen functie. De customer journey start bij de entree die de drukte van de stad weerspiegelt en waar je de urban collectie kunt zien. De reis door de winkel eindigt in de ruige outdoor met een indrukwekkende wintertuin.

In de winkel bevindt zich ook customization atelier, waar een expert voor je klaarstaat om items aan te passen, te versieren of te personaliseren. De grootste verrassing van de flagshipstore is natuurlijk de Extreme Weather Experience Room; een kamer vol sneeuw en ijs waar je het comfort en de bescherming van de Woolrich parka’s ervaart bij temperaturen tot -20 graden Celsius.

Integratie online in offline omgeving
Integratie van de online omgeving vind je terug in de lounge bar area, waar je door magazines kunt browsen en op het internet kunt surfen, maar ook je mobiel kunt opladen en genieten van een lekkere espresso. Naast de lounge bar vind je het Woolrich museum waar veel iconische merkitems tentoongesteld zijn.

 

© Woolrich
© Woolrich
© Woolrich
© Woolrich