Nieuwsartikel

Het nieuwe winkelconcept van Auping gelanceerd in Villa ArenA

24.12.2015 | 1469 x bekeken

Maandag 14 december 2015 heeft Auping de deuren van de vernieuwde Auping Plaza in Villa Arena geopend. In het nieuwe winkelconcept staat co-creatie centraal. Klanten kunnen zich er instore zowel laten inspireren als adviseren. De op een atelier geïnspireerde inrichting geeft Aupingadviseurs de mogelijkheid om het Aupingverhaal nog beter te vertellen. De klant en adviseur gaan vanaf nu samen op zoek naar het passende bed en/of matras waarmee de persoonlijke voorkeur van de klant en de expertise van Auping perfect samen komen.

Om dit resultaat neer te zetten heeft Crossmarks samen met Auping middels werksessies gewerkt aan de strategische uitgangspunten van het nieuwe winkelconcept en daarmee de briefing gevormd voor ontwerpbureau Desarc. De uitgangspunten voor het optimale winkelconcept zijn gevormd aan de hand van klant- en marktinzichten, waaronder de customer journey, gecombineerd met de Auping merkpijlers zoals duurzaamheid.

Zones van Auping
In de vernieuwde Auping Plaza begeven consumenten en adviseurs zich in een wereld vol kleuren, stoffen en designtrends van vandaag en morgen. De insteek van het winkelconcept is dat klanten zonder stress kunnen kiezen, én geïnspireerd worden. De befaamde Auping-experience begint al met een gastvrij ontvangst aan een uitnodigende lange tafel. Midden in de winkel vind je het meetlab, hier worden de maten van de klant opgenomen voor een persoonlijk matrasadvies. Of het advies klopt wordt direct duidelijk in de proefligzone. Is het matras gekozen dan gaat de klant door naar de configuratiezone waar alle stoffen, pootjes en hoofdborden voor het droombed zijn te vinden. Via het configuratiescherm kan de klant middels touchscreen zijn Auping bed naar eigen ontwerp samenstellen en die in elke gewenste omgeving plaatsen, zodat de thuissituatie zo dicht mogelijk wordt benaderd. De zojuist beschreven zones, die tijdens de werksessies ontwikkeld zijn, maken de Auping-experience compleet.

Naadloze integratie in Koninklijke Auping BV
Om de duurzaamheidsfilosofie van Auping te onderstrepen werd slimme keuzes gemaakt voor de winkel. Door in de inrichting gebruik te maken van LED-verlichting en recyclebare materialen zoals MDF, maar ook door gebruik te maken van materialen uit de eigen productie van Auping. De plafondbekleding is gemaakt van Auping-spiraalbodems, de gebruikte stoffen komen uit eigen collectie en de stoelen zijn gemaakt van gerecyclede petflessen.

Nu al een succes
Het concept is nog maar enkele dagen geopend, maar de hoge conversie tot nu toe laat zien dat het vernieuwde concept uitstekend aansluit bij de wensen van de klant.

_KIK5656

_KIK5640

_KIK5685

_KIK5751

_KIK5778

Auping Amsterdam Arena

_KIK5632

Auping Amsterdam Arena

Meer nieuws

Crossmarks ontwikkelt storedesign voor Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn

Lees meer

Aniek, onze nieuwste aanwinst binnen Crossmarks

Lees meer

Video: Trendpresentatie ‘Happy Now Year’ 10 trends voor 2018

Lees meer