Communicatieconcept Toyota-showrooms wordt uitgerold in heel Europa

4.09. 2019 | 1356 x bekeken

Het afgelopen jaar zijn alle 105 Toyota-showrooms in Nederland voorzien van een nieuw instore communicatieconcept. Binnen dat concept wordt het unieke merkverhaal van Toyota aan consumenten verteld. Prominent onderdeel van dat concept is een milestonewand die het komende jaar zal worden uitgerold in alle Toyota-showrooms in Europa.

De milestonewand is een tijdlijn met daarin alle belangrijke mijlpalen van het Toyota-merk. Oprichter Sakichi Toyoda staat dan ook groot afgebeeld. Ook de mijlpalen van de lokale dealer zijn opgenomen in de tijdlijn. Elke dealer krijgt zo een persoonlijke milestonewand. Op die manier worden de krachten van de lokale dealer die vertrouwd is in de omgeving, gebundeld met het ijzersterke Toyota-merk.

Crossmarks zal in samenwerking met Toyota Motor Europe, de verantwoordelijke partij voor Toyota in Europa, de milestonewand uitrollen in Toyota-showrooms in heel Europa. Een flinke klus waar de lokale dealers bij betrokken zullen worden. Zo heeft Crossmarks een online platform ontwikkeld waar de dealers aangeven welke mijlpalen zij graag in hun milestonewand terug willen zien. De eerste landen waar het communicatieconcept zal worden uitgerold zijn: Georgië, Spanje, Roemenië, Tsjechië en Finland. Crossmarks heeft enorm veel zin om bij te kunnen dragen aan het sterker maken van het Toyota-merk in Europa.

Louwman & Parqui
Louwman & Parqui is al sinds 1964 de Nederlandse importeur van de Japanse automerken Toyota en Lexus. De importeur ondersteunt haar dealers in marketing, aftersales en trainingen. Louwman & Parqui en Crossmarks werken al lange tijd met elkaar samen. Zo wordt onder andere ondersteuning geboden op het gebied van marketing en communicatie, storedesign en training voor de dealers.

Conceptontwikkeling – Customer journey – Merkbetekenis – Instore design – Navigatie en routing – Shopping experience – Branding – Internal branding – Implementatie

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder