Crossmarks optimaliseert instore formulecommunicatie van GAMMA raamdecoratie

14.03. 2015 | 3084 x bekeken

GAMMA heeft Crossmarks ingeschakeld om de instore formulecommunicatie omtrent raamdecoratie te optimaliseren. Voorafgaand aan de strategie en concepting heeft Crossmarks onderzoek gedaan naar de doelgroep, concurrentie en customer journey voor deze categorie.

Op basis van de verkregen inzichten is een instore formulecommunicatieconcept ontwikkeld, waarbij tevens de koppeling is gemaakt met online. Vervolgens is de definitie gemaakt waarin is vastgelegd welke instore communicatielaag (‘Informeren, Activeren, Inspireren, Dirigeren’), met welke propositie, op welke plaats op het raamdecoratieplein gebracht zou moeten worden. Al deze instore communicatie-uitingen zijn uitgewerkt naar copy en design.

GAMMA gaat de strijd aan met speciaalzaken en de grote spelers in raamdecoratie zoals Kwantum en Leen Bakker. Het bieden van inspiratie en een uitgebreid assortiment in zowel standaardmaten als maatwerk is daarvoor een must. De optimalisatie heeft er toe geleid dat GAMMA zich van zijn vrouwelijke kant laat zien in zowel beeld als copy, de klant bij de hand neemt middels instore communicatie om te komen tot de beste keuze en haar verrast met inspirerende beelden en teksten en een zeer uitgebreid assortiment. Om de klant te helpen bij het kiezen en bestellen wordt steeds duidelijk uiteengezet hoe tot de juiste keuze gekomen kan worden en wat de volgende stap is die de klant zou moeten nemen. Zo brengen we inspiratie en informatie op een vrouwelijke toon, binnen een tot dusver overwegend mannelijke winkel.

Al het nieuws
Een samenwerking tussen Crossmarks en L’Oyé
Lees verder
Interview Marketing Report met Albert Top over marketing in de retailwereld
Lees verder
Een samenwerking tussen Crossmarks en ICI PARIS XL
Lees verder