1.09. 2012 | 2938 x bekeken

Met een nieuwe, frisse visuele uitstraling verzorgde Crossmarks de herintroductie van het tuingereedschapmerk Hendrik Jan de Tuinman op de Nederlandse markt. Het merk, dat sinds 1965 bestaat, was al enige tijd onzichtbaar in communicatie. Om schapruimte te winnen naast de gevestigde merken zocht Crossmarks naar toegevoegde waarde.

Waar veel concurrenten zich richten op de actieve tuinier, koos Hendrik Jan de Tuinman juist voor de praktische en/of onervaren tuinier, die behoefte heeft aan concrete tips bij het tuinieren. Vanuit dit ‘insight’ en interviews met de doelgroep ontwikkelde Crossmarks een nieuwe positionering: Hendrik Jan de Tuinman, de vraagbaak voor tuinierend Nederland. Met de persoon Hendrik Jan de Tuinman in de rol van dé tuinexpert voor praktische tuiniers. Het resultaat is een authentiek en sympathiek merk dat degelijke en duurzame producten aanbiedt met een scherpe prijsstelling.

Na het vastleggen van de merkidentiteit en positionering, volgde de vertaling naar een nieuwe en eigentijdse visuele uitstraling. Aangepakt zijn onder meer: het logo, de pay-off, de verpakkingslijn, een kleurcodering voor het merk en de productgroepen en de outdoor/instore signing.

Al het nieuws
Terugluisteren: Lori van Waes over de retailrecessie in een radio-uitzending van De Ondernemer
Lees verder
Whitepaper Van 1,5 meter naar 1,5 keer beter
Lees verder
RetailTrends Webinar: van 1,5 meter naar 1,5 keer beter
Lees verder