Nieuwsartikel

01.09.2012 | 2531 x bekeken

Met een nieuwe, frisse visuele uitstraling verzorgde Crossmarks de herintroductie van het tuingereedschapmerk Hendrik Jan de Tuinman op de Nederlandse markt. Het merk, dat sinds 1965 bestaat, was al enige tijd onzichtbaar in communicatie. Om schapruimte te winnen naast de gevestigde merken zocht Crossmarks naar toegevoegde waarde.

Waar veel concurrenten zich richten op de actieve tuinier, koos Hendrik Jan de Tuinman juist voor de praktische en/of onervaren tuinier, die behoefte heeft aan concrete tips bij het tuinieren. Vanuit dit ‘insight’ en interviews met de doelgroep ontwikkelde Crossmarks een nieuwe positionering: Hendrik Jan de Tuinman, de vraagbaak voor tuinierend Nederland. Met de persoon Hendrik Jan de Tuinman in de rol van dé tuinexpert voor praktische tuiniers. Het resultaat is een authentiek en sympathiek merk dat degelijke en duurzame producten aanbiedt met een scherpe prijsstelling.

Na het vastleggen van de merkidentiteit en positionering, volgde de vertaling naar een nieuwe en eigentijdse visuele uitstraling. Aangepakt zijn onder meer: het logo, de pay-off, de verpakkingslijn, een kleurcodering voor het merk en de productgroepen en de outdoor/instore signing.

Meer nieuws

Crossmarks in de FONK50

Lees meer

Crossmarks Mindfuck logo is publieksfavoriet tijdens Sign+ Magazine 2018

Lees meer

105 showrooms vertellen het unieke Toyota-merkverhaal

Lees meer