Crossmarks bouwt mee aan instore formulecommunicatie van GAMMA

10.03. 2015 | 3830 x bekeken

GAMMA heeft Crossmarks ingeschakeld om de instore formulecommunicatie omtrent het Dak&Isolatie assortiment en duurzaamheidsplein te optimaliseren. Voorafgaand aan de strategie en concepting heeft Crossmarks kwalitatief en kwantitatief onderzoek gedaan naar de doelgroep, concurrentie en customer journey voor deze categorie.

Op basis van de verkregen inzichten is een instore formulecommunicatieconcept ontwikkeld, waarbij tevens de koppeling is gemaakt met online. Vervolgens is de definitie gemaakt waarin is vastgelegd welke instore communicatielaag (‘Informeren, Activeren, Inspireren, Dirigeren’), met welke propositie, op welke plaats binnen het Dak&Isolatieplein gebracht zou moeten worden.  Al deze instore communicatie-uitingen zijn uitgewerkt naar copy en design.

De optimalisatie heeft er toe geleid dat GAMMA de klusser beter informeert met precies die informatie waar de klusser op dat moment naar op zoek is: klusinformatie, hulp bij het zoeken van de benodigdheden en een overzichtelijk boodschappenlijstje om in één keer alles in huis te hebben voor de klus. Daarnaast inspireert GAMMA de klusser om meer uit zijn klus te halen en te kiezen voor een verduurzaming van zijn woning. Door instore de buiten- en binnenzijde van het dak met elkaar te verbinden, inspireren we de klusser om ook met de binnenzijde van het dak (de zolder) aan de slag te gaan wanneer de buitenzijde (het dak) wordt aangepakt. En vice versa.

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder