Gisteren heeft TUI van het consumentenprogramma Radar de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame van 2015 ontvangen. Naar TUI’s eigen zeggen is het natuurlijk nooit de bedoeling geweest om mensen te irriteren. Ze wilden mensen juist inspireren om op vakantie te gaan zodat ze weer helemaal tot zichzelf kunnen komen.
Direct nadat bekend werd dat TUI maandag de Loden Leeuw heeft gewonnen zijn Crossmarks en TUI aan de slag gegaan om het winnen van deze prijs een leuke draai te geven. Want misschien is de Loden Leeuw zelf ook wel heel erg aan vakantie toe… Binnen één dag is het ludieke filmpje gefilmd, gemonteerd en gepubliceerd! De reactie van TUI met het filmpje wordt op Facebook enthousiast ontvangen en als sympathiek gewaardeerd, na een paar uur is het filmpje al 110.000 keer weergegeven. En wordt het door verschillende media doorgeplaatst!
Opvallend is ook dat deze snelle reactie op het ontvangen van de Loden Leeuw er toe heeft geleidt dat het sentiment binnen één dag is gekanteld.