NEWS

Nieuwe samenwerking met
de Erasmus Universiteit

06.12.2017 | 2730 x bekeken

Crossmarks is een samenwerking aangegaan met de Leerstoel E-marketing&Distance Selling. De Leerstoel is een initiatief van de Erasmus Universiteit/Rotterdam School Of Management onder leiding van Prof. Dr. Cor Molenaar. Hiermee neemt Crossmarks een plaats in naast andere gerenommeerde partners, zoals onderzoeksbureau GfK en vooraanstaande retailers zoals Wehkamp.

De Leerstoel E-marketing & Distance Selling
In 1999 ontstond er een belangrijk kantelpunt in de geschiedenis van internet en e-commerce. Met de introductie van internetbankieren werd langzaamaan duidelijk dat online retail invloed zou gaan hebben op de fysieke retail. Daarom werd in ditzelfde jaar de Leerstoel opgericht om de impact, mogelijkheden en kansen van de informatietechnologie en het internet te onderzoeken. Binnen de Leerstoel wordt er door bachelor- en masterstudenten continu wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de nieuwste ontwikkelingen. De bevindingen worden gedeeld met de opdrachtgevers en partners en richten zich voornamelijk op:
• consequenties van IT en internet op marketingstrategieën, verkoop en retail;
• veranderend koopgedrag met de focus op online shopping.

Voor de opdrachtgevers en partners van de Leerstoel biedt dit toegang tot de nieuwste informatie en inzichten omtrent onderwerpen als digitale innovatie, digitale transformatie, koopgedrag en de impact van e-commerce. Een waardevolle wetenschappelijke bron voor Crossmarks om uit te putten.

Masterstudenten aan de slag voor Crossmarks
Crossmarks zet Masterstudenten aan het werk met diverse relevante retailvraagstukken.
Een van de eerste vraagstukken waar de studenten zich over buigen is ‘customer experience’. De studenten onderzoeken waaruit de perfecte klantervaring in de retail bestaat en wat retailers kunnen doen om dit te realiseren.

Meer nieuws

Crossmarks in de FONK50

Lees meer

Crossmarks Mindfuck logo is publieksfavoriet tijdens Sign+ Magazine 2018

Lees meer

105 showrooms vertellen het unieke Toyota-merkverhaal

Lees meer