In-store analytics,
hoe zit dat met privacybescherming?

21.10. 2016 | 10081 x bekeken

Bent u op zoek naar retail analytics of in-store analytics oplossingen, maar weet u niet zeker of u moet kiezen voor iBeacon, WiFi of video gebaseerde oplossingen? Informeert u zich vooraf goed hoe deze oplossingen omgaan met privacy bescherming.

Online is data-analyse niet meer weg te denken. Elke beslissing of wijziging voor een website of shop wordt gemaakt op basis van data.

Er is nu duidelijk ook een behoefte om bezoekgedrag in fysieke winkels te meten om de winkelperformance te verbeteren. Maar datagedreven winkeloptimalisatie is nog nieuw voor de meeste Nederlandse retailers. Geen wonder dat het gros niet goed weet wat de beste oplossing is. En hoe zit dat met privacy?

Deze week was in Tros Radar te zien hoe een Nederlands trackingbedrijf een dwangsom opgelegd kreeg door de Autoriteit Persoonsgegevens (bewaakt de wet op behoud van privacy), omdat de wijze waarop het bedrijf met onze gegevens omgaat verboden is.

Beter is het te kiezen voor een alternatieve vorm van retail analytics: video-based-tracking. Gegevens van bezoekers worden daarmee nooit opgeslagen. Daarmee bent u er zeker van dat u een in-store analytics oplossing inzet die voldoet aan de wet op behoud van privacy.

Lees hier meer over de in-store analytics oplossing van Crossmarks.

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder