Runnersworld

Verantwoord hardlopen in het nieuwe winkelconcept van Runnersworld

20.09.2018 | 182 x bekeken

Runnersworld heeft op zaterdag 2 juni 2018 in Amstelveen de eerste winkel geopend volgens het nieuwe concept. In de winkel staat verantwoord hardlopen centraal. Klanten krijgen er advies over hoe ze blessures kunnen voorkomen, kunnen een loopanalyse doen of krijgen tips over het verbeteren van hun hardlooptechniek. De winkel bevindt zich op een unieke locatie aan de rand van het Amsterdamse Bos en is dé plek voor elke hardloper, van beginner tot professional.

Om tot het nieuwe winkelconcept van Runnersworld te komen, is een volledig traject gevolgd. Door  Crossmarks is uitgebreid analyse gedaan. Zo zijn relevante trends en ontwikkelingen onder de loep genomen en verschillende internationale retailconcepten bekeken ter inspiratie. Om ook inspiratie op te doen buiten de sportbranche, is een retailtour in Amsterdam georganiseerd, waarbij in de keuken is gekeken bij retailers uit de mode- en foodbranche. Tijdens vier interactieve co-creatie sessies met medewerkers van het hoofdkantoor en franchisenemers is vervolgens de stap gemaakt naar het vernieuwde winkelconcept.

Blessurevrij hardlopen met hulp van Runnersworld
Runnersworld ziet dat hardlopen steeds populairder wordt, maar dat het aantal blessures onder hardlopers sneller stijgt dan het aantal mensen dat hardloopt. De belangrijkste oorzaak van dit probleem is het gebrek aan informatie over gezond hardlopen. Als nummer één hardloopspecialist ziet Runnersworld hierin een belangrijke taak. In de nieuwe winkel helpt Runnersworld hardlopers goed te starten met lopen en goed te blijven lopen. “Een hardloper wil een doel bereiken en duurzaam blijven hardlopen zonder blessures. In de nieuwe winkel staat dat centraal en vullen we in hoe de klant dat met onze hulp kan bereiken”, aldus Formule Manager Bas van der Krogt. De medewerkers spelen hierin een belangrijke factor. Zij zijn stuk voor stuk hardloopfans en opgeleid om specialistisch en persoonlijk te kunnen adviseren.

Een winkelconcept waar advies centraal staat
In het nieuwe concept is meer ruimte gecreëerd voor advies, de producten zijn meer naar de achtergrond geschoven. De winkel is uitgerust met een hardloopbaan waar loopanalyses gedaan kunnen worden, zodat de specialisten van Runnersworld klanten persoonlijk kunnen adviseren over de juiste schoen. Ook is een ruimte ingedeeld waar klanten advies krijgen van een fysiotherapeut over blessures en sportrevalidatie. Runnersworld claimt verantwoord hardlopen niet alleen met duurzaam hardlopen zonder blessures, maar ook met het recyclen van hardloopschoenen. Tweedehands schoenen krijgen een nieuw leven en worden verwerkt in de loopbaan in de winkel.

Populaire hardlooplocatie
De locatie aan de rand van het Amsterdamse Bos is niet voor niets gekozen, met de winkel vlakbij de populaire hardlooplocatie bevindt Runnersworld zich dichtbij de klant. Tips over hardlooptechnieken, nieuwe routes of persoonlijk aangemeten schoenen, kan de klant direct uitproberen in de buitenlucht.

De nummer één hardloopspecialist van Nederland
Op dit moment wordt het nieuwe winkelconcept uitgerold naar andere Runnersworld vestigingen. Met deze winkel heeft Runnersworld, in samenwerking met Crossmarks, een hardloopbeleving weten te creëren die inspeelt op de klantbehoefte en benadrukt Runnersworld dat zij de nummer één hardloopspecialist van Nederland zijn.


De Runnersworld-formule
Hardloopspecialist Runnersworld is onderdeel van Euretco en telt 24 winkels verspreid over heel Nederland. Runnersworld biedt naast een groot aanbod aan hardloopproducten ook trainingsschema’s en loopclubs. Alle medewerkers van Runnersworld zijn zelf ervaren hardlopers en voorzien iedereen, van beginner tot doorgewinterde hardloper, van het juiste hardloopadvies.

Analyse – Strategiebepaling – Visievorming – Merkbetekenis – Formule-ontwikkeling – Implementatie – Winkelconcept – Instore communicatie – Instore design – Navigatie en routing – Shopping experience

Meer nieuws

Crossmarks in de FONK50

Lees meer

Crossmarks Mindfuck logo is publieksfavoriet tijdens Sign+ Magazine 2018

Lees meer

105 showrooms vertellen het unieke Toyota-merkverhaal

Lees meer