Wibra kijkt samen met
Crossmarks naar
de toekomst

6.01. 2020 | 1672 x bekeken

Het oer-Hollandse familiebedrijf Wibra is niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Om toekomstbestendig te blijven en een duidelijke stip op de horizon te bepalen gaat Wibra een samenwerking aan met Crossmarks en wordt er een nieuwe formulestrategie geformuleerd. Daarnaast onderzoeken we hoe de Wibra-formule zich onderscheidend kan positioneren en hoe we verschillende soorten groepen kunnen blijven verrassen, zonder concessies te doen aan het Wibra-DNA.

Al sinds 1956 weet Wibra met een breed assortiment heel Nederland en België te voorzien van leuke en betaalbare producten. Wibra weet winkelend Nederland al in zijn jongere jaren te verrassen met de folder en zelfbedieningswinkels, zeer vooruitstrevende fenomenen in die tijd.

Op basis van zowel een interne organisatie-analyse als extern marktonderzoek, wordt er gekeken naar hoe de formule zich moet ontwikkelen naar een passende markt- en merkpositionering in het steeds sterker wordende discountveld. We kijken hierbij naar de markt en naar de veranderende consumentenbehoeften van zowel Wibra-kopers als niet Wibra-kopers.

Discounters zijn enorm aan de weg aan het timmeren en winnen de laatste jaren aan populariteit. Alleen al in Nederland is discount in de afgelopen vijf jaar met 78 procent gegroeid. Met tal van nieuwe spelers, zowel van eigen bodem als internationaal, is het discountveld aan het transformeren. Discount is ‘hot’ en breed geaccepteerd. Niet alleen op prijs weten steeds meer discounters te verrassen, maar ook op waarde worden grote stappen gemaakt. Dat betekent dat er volop kansen zijn waar retailers op in kunnen spelen. Maar het betekent ook dat deze discounters moeten gaan werken aan hun onderscheidend vermogen, zo ook Wibra.

Daarom gaan Crossmarks en Wibra samen hard aan de slag om Wibra future-proof te maken.

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder