Retailen in de
anderhalve-meter-economie

Welke kansen liggen er in de anderhalve-meter-economie
en hoe sorteer je goed voor op ‘het nieuwe normaal’?

anderhalve-meter-economie
Take-outs Emerce webinar: ‘Het Nieuwe Normaal in de retail’
vrijdag, 29 mei 2020 | Nicole van den Eerenbeemt | Inventor

Take-outs Emerce webinar: ‘Het Nieuwe Normaal in de retail’

In het Emerce Webinar ‘Het Nieuwe Normaal’ sprak onze strategy director Lori van Waes met Dr. Rik Riezebos, oprichter van EURIB, over retailen in de anderhalve-meter-economie en de Nieuwe Normaal consument. Een samenvatting met de belangrijkste take-outs.

Lees verder
6 tips voor een winkelconcept van nu
dinsdag, 12 mei 2020 | Lori van Waes | Forecaster

6 tips voor een winkelconcept van nu

Winkelen zal er voorlopig anders uit gaan zien. Langzaamaan wordt de anderhalvemetersamenleving realiteit. Waar veel retailers de afgelopen weken hard hun best hebben gedaan om met noodoplossingen te komen, wordt het nu tijd om naar meer houdbare varianten te kijken om te voldoen aan de nieuwe richtlijnen.

Lees verder
Dit onderscheidt winnaars van verliezers
woensdag, 08 april 2020 | Lori van Waes | Forecaster

Dit onderscheidt winnaars van verliezers

De economie staat op losse schroeven. Iedere week lijkt de wereld er anders uit te zien. Het gaat meer dan ooit om ondernemerschap en het tonen van lef. Maar wat winnaars en verliezers écht van elkaar onderscheidt, is de rol die ze tijdens deze crisis vervullen voor de klant. Daarbij gaat het niet om simpelweg producten aan de man brengen, maar om de vraag ‘wat los jij op voor je klant’. In crisistijd komt alles onder een vergrootglas te liggen. Een oproep aan alle retailers om met dit vergrootglas eens naar je eigen formule te kijken.

Lees verder
Zelfs deze crisis biedt nieuwe kansen
vrijdag, 03 april 2020 | Lori van Waes | Forecaster

Zelfs deze crisis biedt nieuwe kansen

Omzetten lopen drastisch terug als gevolg van winkelsluitingen en de extreme daling van het aantal passanten in de winkelstraten. Retailers worden gedwongen out-of-the-box te denken doordat consumenten veelal binnenshuis blijven (gelukkig). Hoe kun je in deze tijden dan toch je klant met succes bereiken?

Lees verder
De retailer is een kat in het nauw die barmhartige sprongen maakt
woensdag, 01 april 2020 | Crossmarks |

De retailer is een kat in het nauw die barmhartige sprongen maakt

‘We leven in een bizarre tijd.’ Dit is een zin die zowel in de media als onderling vaak gebruikt wordt. En ja, dat is het zeker. Maar er gebeurt ook veel moois. Er zijn verschillende retailers en merken die zich van hun beste kant laten zien. En dat is zeker iets waar we in tijden van crisis behoefte aan hebben. Dit is een tijd waarop we later terugkijken en ons herinneren wie de retailhelden waren van 2020.

Lees verder
Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus
donderdag, 26 maart 2020 | Lori van Waes | Forecaster

Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus

Het coronavirus heeft een grote invloed op ons dagelijks leven. We werken thuis en mogen in principe alleen voor boodschappen de deur uit. Ook leven we in onzekerheid, we weten niet hoe lang deze periode nog gaat duren en slaan dus massaal toiletpapier en houdbaar voedsel in. Winkelstraten zijn leeg en ook de horeca moet het zwaar ontgelden. Het consumentengedrag is in korte tijd radicaal veranderd. Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.

Lees verder
Creatief met personeel in coronacrisis
vrijdag, 20 maart 2020 | Crossmarks |

Creatief met personeel in coronacrisis

Ruim zeven miljoen Nederlanders zaten aan de buis gekluisterd toen premier Mark Rutte in zijn tien minuten durende speech op 16 maart een oproep deed tot saamhorigheid in Nederland. Mensen en bedrijven verenigen zich nu massaal om te komen tot snelle en efficiënte oplossingen voor de urgente problemen die zich op dit moment voordoen. Zo ook het platform ‘NL Mobiliseert’, dat thuiszittend personeel verbindt met hulpbehoevende bedrijven…

Lees verder
Hoe retailers sterker uit tijden van crisis kunnen komen
woensdag, 18 maart 2020 | Kristie Habraken | Investigator

Hoe retailers sterker uit tijden van crisis kunnen komen

Het coronavirus heeft grote gevolgen, ook voor de retailbranche. Het virus heeft het verslechteren van de economische situatie in een stroomversnelling gebracht. Retailers staan voor een enorme uitdaging. De vraag is hoe zij deze het best het hoofd kunnen bieden. Adviesbureau McKinsey heeft onderzocht wat nu maakt dat de ene retailer sterker uit de strijd komt, terwijl anderen genadeloos omvallen…

Lees verder
8 artikelen

Anderhalve-meter-economie

Lees verder
anderhalve-meter-economie
20 artikelen

Inspirerende 40: Retaileditie 2019

Lees verder
inspirerende-40
7 artikelen

Postchannel

Lees verder
postchannel