Inspirerende 40: Retaileditie

Van verkoop
naar verbinding

Een onderzoek naar wat klanten inspirerend vinden in retail,
welke retailers inspireren en hoe zij dat doen.

DOWNLOAD PUBLICATIE

25-06-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

Inspiratiecase: Bever inspireert Nederland om naar buiten te gaan

Met een vijfde plaats in de Inspirerende 40: Retaileditie mag gezegd worden dat het Bever is gelukt om Nederland te inspireren. De van oudsher outdoorspecialist heeft zich getransformeerd naar een buitenwinkel voor alle buitenliefhebbers, waarbij Bever de missie heeft om mensen te inspireren om vaker naar buiten te gaan. Met de campagne ‘Niemand is een binnenmens’ wil Bever de consument hiertoe aanzetten en hem/haar vervolgens helpen aan de juiste producten.

Bekijk artikel

19-06-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

Een sterk retailmerk zorgt voor inspiratie

Een sterk merk achter de retailformule wordt steeds belangrijker om als retailer inspirerend te kunnen zijn. Uit de Inspirerende 40: Retaileditie blijkt dat er vijf pijlers zijn die maken dat consumenten een retailer als inspirerend beschouwen. De identiteit van de organisatie is er daar een van. Consumenten noemen authenticiteit, innovativiteit en betrouwbaarheid van een retailorganisatie als essentiële voorwaarden voor inspiratie.

Bekijk artikel

11-06-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

De 5 pijlers van retailinspiratie volgens de consument

Om te bepalen welke retailers het meest weten te inspireren, zijn er in het onderzoek van de Inspirerende 40: Retaileditie een aantal vragen voorgelegd aan de consument. Wanneer raken consumenten geïnspireerd door een retailer en welke aspecten binnen de retailformule zorgen ervoor dat de consument een retailer in het hart sluit?

Bekijk artikel

29-05-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

Inspiratiecase: Hunkemöller, van degelijke retailformule naar nummer 1 fashionmerk

Om als retailer de consument te blijven inspireren, zijn er soms aanpassingen nodig in de formule. Eén van de retailers die dit als geen ander heeft begrepen is Hunkemöller. Naast de groeiende omzetcijfers is er opnieuw bewijs dat de nieuwe strategie zijn vruchten heeft afgeworpen. De fashionretailer staat op de negende plek in de lijst van de 40 meest inspirerende retailers.

Bekijk artikel

28-05-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

Waarom retailers zich zouden moeten focussen op inspiratie

De sombere berichten over retailers die het hoofd niet boven water weten te houden, zijn aan de orde van de dag. Aan de andere kant schrijven dezelfde media over retailers die succes op succes boeken. Het contrast tussen winnaars en verliezers in retail is groter dan ooit. Wat maakt het verschil tussen retailsucces en retailfalen? ‘Inspiratie’ is hierop het antwoord.

Bekijk artikel

27-05-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

Het gros van de retailers weet de consument niet te inspireren

De Nederlandse consument heeft gesproken: retail mag meer inspireren. Dat blijkt uit de Inspirerende 40: Retaileditie. Ook al presenteert het onderzoek de lijst van de 40 meest inspirerende retailers, toch blijkt het voor de Nederlandse retail lastig om echt te inspireren. Het aantal retailers dat volgens de consument als inspirerend bestempeld wordt, is buitengewoon klein.

Bekijk artikel

22-05-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

Van verkoop naar verbinding

De meest inspirerende retailers spelen een relevante rol in het leven van de klant. Dat maakt volgens de Inspirerende 40: Retaileditie het verschil in inspiratie. Het onderzoek naar de meest inspirerende retailers laat zien dat zij die zich puur focussen op het bieden van de laagste prijs ronduit slecht scoren. De meest inspirerende retailers kijken voorbij de transactie. Door de totale formule niet alleen in te richten op de aantrekkelijke verkoop, maar bovenal op het bieden van oplossingen in het leven van mensen.

Bekijk artikel

21-05-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

Inspiratiecase: IKEA is de koning in retailinspiratie

IKEA is de onbetwiste winnaar van de Inspirerende 40: Retaileditie, maar ook in de reguliere editie van de Inspirerende 40 wordt de Zweedse woonwinkel door consumenten tot de meest inspirerende organisatie verkozen. IKEA zorgt er al 75 jaar voor dat iedereen zijn of haar huis kan inrichten volgens de laatste trends én voor een lage prijs. Het knappe is, dat zij dat op zo’n manier weten te doen dat het consumenten inspireert.

Bekijk artikel

20-05-2019

|

Kristie Habraken

|

Investigator

De 40 meest inspirerende retailers van Nederland

IKEA is de meest inspirerende retailer van Nederland. Dat blijkt uit het onderzoek dat Crossmarks in samenwerking met Synergie heeft uitgevoerd. Het onderzoek legt bloot wat klanten inspirerend vinden in retail, welke retailers inspireren en hoe zij dat doen. De Zweedse meubelgigant steekt met kop en schouders boven de rest uit en weet de klant in alle aspecten te verrassen. Rituals en Dille & Kamille weten een knappe tweede en derde plaats te bemachtigen. ICI Paris XL en Bever eindigen in de top 5.

Bekijk artikel

Andere onderwerpen

9 artikelen

Inspirerende 40: Retaileditie

Lees verder

7 artikelen

Postchannel

Lees verder