Data driven shop optimalisation

Google Analytics voor de winkelomgeving

Met behulp van de in-store analytics oplossing van Monolith en direct toepasbare adviezen van onze retailspecialisten verhogen we in zeer korte tijd het rendement van uw winkel.

Samen met onze partner Monolith maken wij datagedreven optimalisatie van de winkelvloer mogelijk met direct meetbaar resultaat. Wij brengen dezelfde analyse- en testmogelijkheden die webshops in de online wereld gebruiken nu naar de offline wereld. Dankzij deze in-store analytics oplossing kunnen retailers competitief blijven in een altijd veranderende markt.

Is uw winkel er klaar voor om de klantervaring te bieden die uw bezoekers verdienen?

Verhoog direct het rendement van de winkelvloer! Lees verder hoe het werkt.

Meer weten of een demo ontvangen?
  • › Wat is er nodig om direct te starten?
  • › Hoeveel additionele omzet levert het op?
  • › Wat zijn de best practices?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met u op.

Meer Info Of Demo

Meer Info Of Demo

In-store analytics; hoe werkt het?

Met behulp van geavanceerde sensorcamera’s meet en analyseert Monolith de bewegingen van uw winkelbezoekers. Na het installeren van de camera’s krijgt u real-time inzicht in de prestatie van uw winkel.

laptop_monolith2  laptop_monolith3

De datacollectie wordt tot in detail gepresenteerd op een Actionboard: een dashboard vergelijkbaar met online meettools zoals Google Analytics dat effectief winkelmanagement mogelijk maakt.

Onze retailspecialisten vertalen die inzichten naar adviezen en acties die direct resultaat opleveren; meer rendement per m2 winkeloppervlak.

Met de in-store analytics van Monolith krijgt u realtime inzicht in:

  1. Aantal bezoeken op een dag: op welke momenten is het het drukst?
  2. Demografie van uw bezoekers
  3. Dwelltime: hoe lang lopen bezoekers rond in de winkel?
  4. Looproutes
  5. Werkvloer productiviteit: is de ratio verkoper/bezoeker optimaal?
  6. Stopping factors: welke producten op welke plek in de winkel hebben een stopping factor en welke niet?
  7. Worden aanbiedingen wel of niet gevonden of gezien?

 

Responsive analytics cyclus; hoe werken wij?

Onze retailspecialisten werken volgens de responsive analytics cyclus. De inzichten uit het Monolith Actionboard worden continu geanalyseerd, waarna er een hypothese wordt gesteld. Bijvoorbeeld: de conversie zal stijgen wanneer we artikel X naar plek Y verplaatsen. Vervolgens wordt er een experiment uitgezet die duidelijk maakt in welke mate de aanpassing de conversie verhoogt. N.a.v. het resultaat van het experiment worden verdere actiepunten benoemd en in gang gezet. En kunnen we verder met de volgende hypothese. Zo verbeteren we continu het rendement van uw winkel.

Onze responsive analytics werkwijze

responsive_analytics_cyclus

Wilt u het rendement van uw winkel direct verhogen?

Crossmarks in-store analytics en consultancy
Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

onze ANDERE STRATEGISCHE RETAILOPLOSSINGEN

Responsive Retailing Scan

Deze scan maakt snel inzichtelijk in hoeverre uw organisatie in staat is om responsive te worden.

Lees verder

Retailstorm

Zeven intensieve sessies om uw organisatie versneld aan te passen aan het retailen van vandaag.

Lees verder

Strategische retailtour

In één dag vinden we samen beslissende inzichten voor de verdere ontwikkeling van uw formule en bent u met uw team weer helemaal aangesloten op het retailen van nu.

Lees verder

Retail Trends Sessie

In één ochtend op de hoogte van de 10 belangrijkste retail trends van het moment en hun impact op uw formule

Lees verder