Automate my journey

De ultieme shopping experience:
gepersonaliseerd en geautomatiseerd

De shopping journey moet leuk en inspirerend zijn en we willen graag dat alle hobbels weggenomen worden. We hebben het namelijk al druk genoeg en we hebben behoefte aan gemak en hulp. Met behulp van smart devices en algoritmes wordt onze shopping journey verrijkt. Zo hebben we altijd en overal toegang tot de beste producten én de beste prijzen en kunnen we zelfs automatisch onze voorraad laten aanvullen. Krijgen we dan eindelijk een persoonlijke winkelbutler?

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Automate my journey

Grote kans dat technologiebedrijven deze markt als eerste veroveren vanwege hun technologische voorsprong. Maar wat is de focus voor de retailer wanneer het aankomt op data, de impact van Artificial Intelligence (AI) en de groeiende automatisering? De Chinese e-tailer JD.com gebruikt data en AI om 92% van de bestellingen binnen één dag te kunnen leveren. Weer andere merken gebruiken data om realtime in te kunnen spelen op de snel veranderende individuele klantwensen.

“44% of retail jobs are at risk of elimination due to automation by 2030.” – PWC, maart 2017

 

Finery – Digital Closet

Finery is een website waarmee we onze garderobe kunnen digitaliseren. Finery komt met suggesties voor outfits en nieuwe kledingstukken en geeft een seintje als items uit je favorietenlijst in prijs gedaald zijn.


AH to Go – Tap to go

In navolging van Amazon Go test Albert Heijn kassaloos shoppen. De schapkaarten zijn elektronisch en kunnen gescand worden met een kaart of smartphone, betaling vindt plaats via de app en het bedrag wordt binnen 10 minuten automatisch afgeschreven.

 

AH – Allerhande chatbot

Stel al je kookvragen in de Allerhande Facebook Messenger app en krijg direct antwoord.

 

MobyMart – mobiele winkel zonder personeel

Moby Mart is een autonome, mobiele winkel zonder personeel, waar je basisboodschappen zoals melk, medicijnen en fruit kunt kopen. Je vindt MobyMart op parkeerplaatsen en je hebt 24 uur per dag toegang met behulp van een app en AI technologie.

KFC – Smile to Pay

Lange wachtrijen om te betalen? Vanaf nu niet meer! Alibaba ontwikkelde AliPay en hiermee is het mogelijk om door middel van een scan van je gezicht te betalen. Het systeem weet wie je bent en het bedrag wordt automatisch afgeschreven.

 

 

Retailers, bepaal je strategie

Onze tijd wordt steeds kostbaarder. Shoppers met belangrijkere dingen te doen (wij allemaal dus), zien maar al te graag dat het shopproces sneller, gemakkelijker en efficiënter wordt. Het is per retailer de vraag welke vorm van automatisering de beste strategische keuze is. Zo kun je gebruik maken van Artificial Intelligence (AI) om op basis van klantdata het shopproces te optimaliseren, maar ook kassaloze winkels, chatbots en virtual personal guides spelen een belangrijke rol in het toekomstbeeld van de retail.

Ook de ideale shopping experience creëren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder

Value Optimized Pricing

De begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.

Lees verder

Radical transparancy

In een tijd waarin alles te vinden is, worden retailers en merken gedwongen om volledig transparant te zijn. De bedrijfscultuur wordt een integraal onderdeel van een merk.

Lees verder

Relationship retailing

Investeer als retailer in de ultieme relatie met je klant. Zorg voor uitmuntende service, creëer een unieke winkelervaring en voeg hiermee waarde toe.

Lees verder

Perfect personalization

Om een gepersonaliseerde winkelbeleving te bieden is datamanagement cruciaal. Met de juiste touch points kun je als retailer klanten blijvend aan je binden.

Lees verder

Retail playground

De klant verrassen met vernieuwende functies en daarmee zorgen voor een langere verblijfsduur en verhoogde bezoekfrequentie. Een transactie verandert in een attractie.

Lees verder

Blended retail

Online en offline inrichten vanuit de kracht van het kanaal om in de behoefte van de klant te voorzien: van gemak tot aspiratie. Alles voor een volledig geïntegreerde retailervaring.

Lees verder