Van big naar smart data

Relevante data gebruiken om een persoonlijke shop-ervaring te creëren

Een wereld vol data

Elke dag worden er 60 miljard WhatsApp-berichten verstuurd en elke minuut 100 uur aan videocontent geüpload op YouTube. Wereldwijd worden duizelingwekkende hoeveelheden data geproduceerd. Al deze data bevat informatie over waar we zijn, wat we doen en wat we leuk vinden. Ook uw klanten creëren elke dag informatie die voor u buitengewoon waardevol kan zijn. De vraag is: hoe kunt u al deze gegevens vertalen naar inzichten in de individuele voorkeuren en interesses van uw klant? Het antwoord is strategisch datamanagement.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Meer Info Of Boeken

Voorsprong door strategisch datamanagement

Retailers die datamanagement beheersen hebben een grote voorsprong op hun concurrenten. Uit onderzoek blijkt dat organisaties met een gedegen datastrategie 20% beter presteren dan hun concurrenten. Datamanagement bestaat uit twee onderdelen: datageneratie en data-analyse. Er zijn legio bronnen en technieken om data te genereren, zoals CRM, loyalty systemen en video-, GPS of WiFi-tracking. Met alleen deze data bent u er nog niet als retailer. Door middel van analyse kan de vergaarde data omgezet worden naar relevante inzichten. Denk hierbij aan kennis over looplijnen, oriëntatie- en koopgedrag en voorkeuren en interesses van individuen. Deze inzichten stellen u in staat grote hoeveelheden klanten, heel gericht een gepersonaliseerd aanbod te doen en services en winkelervaringen optimaal af te stemmen op hun behoeften. Hierdoor neemt niet alleen de conversie toe, maar het biedt kansen om de tevredenheid en de loyaliteit van uw klanten te vergroten.

Benieuwd hoe wij uw retailorganisatie kunnen helpen bij uw big data vraagstuk?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie.
Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Real life imagination

Nieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.

Lees verder

Remarkable retail

Zorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

Het aantal urban consumers blijft stijgen en deze groep wil gehoord en gekend worden in hun stadse bestaan. Tijd voor innovatieve oplossingen.

Lees verder