Van big naar smart data

Relevante data gebruiken om een persoonlijke shop-ervaring te creëren

Een wereld vol data

Elke dag worden er 60 miljard WhatsApp-berichten verstuurd en elke minuut 100 uur aan videocontent geüpload op YouTube. Wereldwijd worden duizelingwekkende hoeveelheden data geproduceerd. Al deze data bevat informatie over waar we zijn, wat we doen en wat we leuk vinden. Ook uw klanten creëren elke dag informatie die voor u buitengewoon waardevol kan zijn. De vraag is: hoe kunt u al deze gegevens vertalen naar inzichten in de individuele voorkeuren en interesses van uw klant? Het antwoord is strategisch datamanagement.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Meer Info Of Boeken

Voorsprong door strategisch datamanagement

Retailers die datamanagement beheersen hebben een grote voorsprong op hun concurrenten. Uit onderzoek blijkt dat organisaties met een gedegen datastrategie 20% beter presteren dan hun concurrenten. Datamanagement bestaat uit twee onderdelen: datageneratie en data-analyse. Er zijn legio bronnen en technieken om data te genereren, zoals CRM, loyalty systemen en video-, GPS of WiFi-tracking. Met alleen deze data bent u er nog niet als retailer. Door middel van analyse kan de vergaarde data omgezet worden naar relevante inzichten. Denk hierbij aan kennis over looplijnen, oriëntatie- en koopgedrag en voorkeuren en interesses van individuen. Deze inzichten stellen u in staat grote hoeveelheden klanten, heel gericht een gepersonaliseerd aanbod te doen en services en winkelervaringen optimaal af te stemmen op hun behoeften. Hierdoor neemt niet alleen de conversie toe, maar het biedt kansen om de tevredenheid en de loyaliteit van uw klanten te vergroten.

Benieuwd hoe wij uw retailorganisatie kunnen helpen bij uw big data vraagstuk?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder

Value Optimized Pricing

De begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.

Lees verder