Blended retail

Het beste van
twee werelden

Er zijn verschillende kanalen binnen een shoppingproces, ieder met verschillende eigenschappen. Zo zijn er online hele andere verwachtingen dan wanneer een klant naar de fysieke winkel komt. Online is met name gericht op gemak, terwijl de offline fysieke winkel een plek is voor zelfontwikkeling – een playground waar geëxperimenteerd en geleerd kan worden. We willen het beste van deze twee werelden. Het antwoord hierop is Blended retail, waarbij de online en offline kanalen optimaal worden ingericht en naadloos in elkaar overgaan voor een volledig geïntegreerde retailervaring.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Blended retail

Met deze retailstrategie worden we als consument via verschillende kanalen bediend en in dieperliggende behoeften voorzien; van gemak tot aspiratie. Aan de basis hiervan staat retailbehoeftepiramide van PSFK, waarbij wordt gekeken naar de kracht van online en offline en hoe hier optimaal gebruik van gemaakt kan worden.

Apple: today at Apple

Al sinds de opening van de eerste Apple Store geeft het merk antwoord op onze dieperliggende behoefte om te leren en jezelf verder te ontwikkelen: de hoogste tak binnen de behoeftepiramide. Het is een plek waar we samenkomen om te praten, te ontdekken en alles te leren over Apple producten. En nu gaat Apple een stap verder. In iedere Apple Store worden educatieve workshops aangeboden. Het programma bevat meer dan 60 verschillende lessen, waaronder: coderen, fotografie & film, illustreren, live art, performing & expert talks. Voor zowel kinderen als volwassenen, van beginners tot professionals.

Amazon Key: bezorgers komen binnen

Onlangs is Amazon begonnen met het aanbieden van de dienst Amazon Key. Met behulp van een slimme deurbel is het mogelijk om bij afwezigheid van de bewoner pakketjes toch binnen te zetten. Hiermee heeft Amazon weer een verbetering aangebracht in de ‘last mile delivery’.

Retailers, benut de kracht van Blended Retail

Grote retailers zijn zich in toenemende mate bewust van de kracht van Blended retail. Zo nam Amazon onlangs Wholefoods over en is BCC gestart met verkoop via Bol.com. Steeds vaker worden producten online aangeschaft, waardoor de rol van de fysieke winkel in de customer journey verandert. We gaan naar de fysieke winkel om producten te passen, te zien, te ruiken en te beleven. Deze winkels lenen zich uitstekend voor het creëren van een unieke merkervaring die het doorvertellen waard is. Benut als retailer de kracht van online en offline binnen de customer journey door rekening te houden met de dieperliggende behoeften van klanten. Bij de een draait het om gemak, bij de ander om zelfontplooiing.

Benieuwd hoe u alles uit Blended retail kunt halen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder

Value Optimized Pricing

De begrippen waarde en prijs zijn variabeler en complexer dan ooit. Steeds vaker ontstaan er variabele prijzen op basis van de waarde van het moment.

Lees verder