Collaborative retailing

De handen ineen voor
een ultieme retailervaring

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen. Slimme curatoren die de juiste merken, leveranciers en producten binnen een bepaalde lifestyle selecteren. Samenwerking is steeds vaker een aantrekkelijke optie voor groei. Als gevolg van teruglopende bestedingen in verschillende branches zien we steeds meer samenwerkingen. Niet alleen op horizontaal niveau, maar ook verticaal in de keten of zelfs diagonaal (platformsamenwerking).

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Collaborative retailing

Samenwerking in de retail zien we terug op veel verschillende manieren. Soms gaat het om combinatieconcepten, zoals The Read Shop en Coop Supermarkten. Andere keren vormen de samenwerkingspartners een volledig geïntegreerd concept.

Een verhaal vertellen door samen te werken – STORY
Het Amerikaanse concept STORY werkt samen met tal van partners om de wisselende thematieken in de winkel vorm te geven. STORY is een uniek concept, ontstaan vanuit het idee om de krachten van media en retail te combineren. Om de 4 tot 8 weken verandert de gehele winkel drastisch. In elke nieuwe ‘editie’ van STORY draait het om het vertellen en beleven van nieuwe verhalen. Neem als voorbeeld het verhaal ‘Well Being’. De winkelinrichting, sfeer en producten worden helemaal aangepast op dit thema en STORY selecteert de partners die het ‘Well Being’-verhaal het beste kunnen vertellen.

Samenwerkingen voor extra service – Hugo Boss
Hugo Boss is een samenwerking aangegaan met Uber om zo extra service te kunnen bieden aan hun klanten. Met de service Boss on Demand worden klanten waar ze maar willen opgehaald en naar de afspraak in de winkel gebracht. Zodra je klaar bent met winkelen, word je ook weer thuisgebracht. Shop je liever online? Ook dat heeft Hugo Boss geregeld! In samenwerking met Shoprunner heeft het merk een 24 uur klantenservice, live chats en een gratis tweedaagse bezorging. Deze samenwerking brengt nog meer voordelen voor de klant, zoals uitnodigingen voor events en unieke geschenken. Een perfect voorbeeld van hoe een merk waarde toevoegt voor de klant door partnerships te creëren.

Working together to stand apart
Strategische samenwerkingen versterken het merk en de relatie met de klant. Door de handen ineen te slaan met passende partners, ontstaan er kansen om de merkwaarde te verhogen en de betekenis in het leven van klanten uit te breiden. ‘Working together to stand apart’.

 

Benieuwd welke samenwerking u kunt aangaan om uw merkwaarde te verhogen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder