Beleving, beleving en beleving

Customer experience

Customer experience; het toverwoord in een tijd waarin de klant volledig aan zet is en het de retailer knap lastig wordt gemaakt om nog wat in de melk te brokkelen. Door het oneindig groeiende aanbod aan (online) producten en het immer toenemende aantal concurrenten mag u als retailer tegenwoordig haast blij zijn als het consumentenoog op uw product valt. Zaak dus dat u bij het eerste contact direct een memorable indruk maakt. Maar daar blijft het niet bij. Begrippen als merkentrouw en loyaliteit zijn steeds meer iets van het verleden en een teleurstelling vertaalt zich steeds makkelijker in het verbreken van een relatie. Alles valt of staat dus met het onderscheidende vermogen van de customer experience.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Excelleren op customer experience

Customer experience is de som van alle interacties van de klant met de leverancier van een product of dienst, gedurende de gehele relatie met die leverancier. Het draait dus allemaal om het opbouwen en onderhouden van een relatie en het managen van ervaringen, maar hoe gaat u daarbij als retailer te werk? Startpunt is als vanzelfsprekend: de klant. Zorg dat u inzicht heeft in de processen die de klant doorloopt – van aandacht tot aankoop – en de momenten van invloed waarop u als retailer kan acteren. Uiteindelijk gaat het om de acties die u op basis van die inzichten inzet. Retailers die de gehele customer journey in kaart hebben door middel van voortdurende data-verzameling, hebben de meeste kans van slagen. Zij excelleren door zich te onderscheiden op customer experience en weten klanten in het hier en nu en in de toekomst te binden.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Voordat we aan de slag kunnen met het verbeteren van de customer experience is het van belang om eerst inzicht te krijgen in de unieke kracht, het onderscheidend vermogen van uw retailformule en de relevantie daarvan voor de klant. We noemen dit ook wel positionering. Vervolgens brengen we samen de customer journey in kaart, inclusief touchpoints. We onderzoeken binnen welke customer touchpoints kansen liggen om de customer experience te verhogen en de klant te verrassen. Zodat we de klant een ervaring kunnen bieden die het doorvertellen waard is en klanten zich als ambassadeurs van uw retailformule of merk gaan gedragen.

Benieuwd hoe u de customer experience van uw retailformule kunt verbeteren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder