Uitgekiend op reis

Customer journey en touchpoints

Wie in 2020 succesvol wil zijn met zijn retailformule, krijgt te maken met een aantal pittige uitdagingen. Grote internationale online spelers krijgen steeds meer markt en macht. Ze hebben een onuitputtelijk assortiment, zijn prijsvechters en bovendien experts op het gebied van ‘big data’ en gepersonaliseerd klantcontact. Zie dan nog maar eens op te vallen en relevant te blijven voor de klant.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Meer Info Of Boeken

Meer Info Of Boeken

Toch zijn er voldoende kansen voor retailers die snel stappen nemen en de juiste keuzes maken. Vertrekken vanuit de complete customer journey staat daarbij altijd centraal. Evenals de juiste combinatie en toepassing van de touchpoints binnen die journey. De touchpoints moeten naadloos op elkaar zijn afgestemd, zodat de gekozen combinatie consistent is met de positionering van het retailconcept. Alleen op die manier kan voor de consument een seamless experience ontstaan en dragen de verschillende touchpoints bij aan het onderscheidend vermogen en het succes van de retailformule.

Handvatten en inzichten voor de toekomst

Een uitdaging op zich, maar wie niet trapt in de valkuil van ‘altijd, alles en overal’ is al een heel eind. En gelukkig zijn er nog veel meer handvatten. Het zou goed zijn wanneer retailers zich bewust worden van het specifieke retail speelveld waarin zij zich begeven en de specifieke kenmerken en uitdagingen die daarbinnen een rol spelen. Minstens zo belangrijk is het inzicht in de verschillende fases en klantbehoeften in het aankoopproces en de touchpoints die daarbij relevant zijn.

Vanuit die inzichten kan de retailer zich opmaken voor de toekomst. Een toekomst met hele andere wetmatigheden en dynamieken dan we nu gewend zijn. Een toekomst die draait om de juiste afstemming van verkoop en communicatie en waarbij begrippen als actualiteit, dynamiek en inspiratie centraal staan. De retailer die daarvoor open staat en er in zijn positionering nu alvast rekening mee houdt, heeft zeker ook in 2020 kans van slagen.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

#We helpen u graag met het in kaart brengen van de gehele customer journey van uw retailformule of merk inclusief touchpoints. Hiervoor gebruiken we de inzichten uit uw organisatie en maken we gebruik van doelgroeponderzoeken- en analyses. Vervolgens kijken we samen met u hoe we de touchpoints in de customer journey kunnen optimaliseren zodat deze naadloos aansluit bij de wensen van de klant van vandaag.#

Benieuwd hoe u de customer journey van uw formule of merk kunt optimaliseren?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder