Data-driven retail

Supersnel aanpassen

Data is voor retailers van ongekende waarde. Met inzichten uit data zijn retailers in staat om de gehele operatie binnen hun keten te optimaliseren en het personeel beter te trainen. Ook kunnen zij de klant beter leren kennen en een winkelomgeving creëren die naadloos aansluit bij de voorkeuren van de klant. Door het traditionele ‘kalender-denken’ los te laten en te handelen op basis van real time data, kunt u als retailer sneller inspelen op nieuwe ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften. Wereldwijde retailers bundelen deze inzichten om groepen klanten met dezelfde wensen te bedienen met fysieke winkels waarin het aanbod specifiek op hen is afgestemd. Winkels worden op die manier commerciëler ingezet.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Data-driven retail

Door gegevens van lokale shoppers te analyseren en overeenkomende behoeften en voorkeuren in kaart te brengen en daarop in te haken, kunt u als retailer lokale relevantie toevoegen. Lokale consumenten voelen zich herkend en komen in een winkelomgeving met producten en services waar zij geïnteresseerd in zijn. Dit aanbod wordt in no time aangepast, als uit data blijkt dat de wensen van de lokale shopper veranderen.

Nike Live – voor en door Nike members
Op basis van digital commerce data, zoals app-gebruik en koopgedrag, weet Nike op lokaal niveau precies wie haar klanten zijn en waar ze behoefte aan hebben. Nike kan zo het aanbod in de Nike Live store volledig op deze lokale NikePlus-leden afstemmen en een hyper gepersonaliseerde beleving creëren.

Amazon 4-star – winkel met online bestsellers
Een winkel vol met de bestverkopende en meest populaire categorieën op Amazon.com. Uit de meest populaire categorieën wordt een selectie gemaakt van online bestsellers, producten die van klanten 4 of meer sterren hebben gekregen en producten die trending zijn op Amazon.com.

Adidas Made For (AM4) – uniek per stad
Adidas heeft een collectie hardloopschoenen ontwikkeld die voldoen aan de wensen van hardlopers in Londen, Parijs, New York en Shanghai: Adidas Made For (zoals AM4NYC). Door het analyseren van jarenlang vergaarde sportdata was Adidas in staat om voor elke stad een serie schoenen te ontwikkelen, rekening houdend met het unieke terrein en weer in die steden.

Retailer, gebruik die data!
Het retaillandschap verandert continu, waardoor het gebruik van data essentieel is. Door het gebruik van data krijgt u als retailer inzicht in klantwensen en kunt u de winkel steeds naar deze wensen inrichten of het retailproces optimaliseren. Data maakt het mogelijk om de klant persoonlijk te benaderen en producten of diensten aan te bieden die bij hen passen, waardoor het veel kansen biedt om als retailer aan lokale data adaptie te doen.

Benieuwd hoe u data van uw klanten in kan zetten?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder

Powerful retail platforms

De grootste retailers zijn nu al machtig en hun macht wordt alleen maar groter. Deze grote ketens zijn een bedreiging voor de fysieke retail. Tijd voor een nieuwe strategie.

Lees verder

Automate my journey

Zorg voor een gepersonaliseerde en geautomatiseerde shopping experience, precies afgestemd op de voorkeuren en het gedrag van de klant.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder

Ageless society

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd.

Lees verder